انواع دستگاه خشک کنDryer

خشک کن کشک

خشک کن کشک

خشک کن کشک

خشک شدن به صورت سنتی : کشک ها را در هوای آزاد قرار می دهیم تا خشک شود که در این حالت ممکن از گرد و غبار و یا هر آلودگی دیگری روی آنها قرار بگیرد.

خشک شدن به صورت صنعتی : در این حالت کشک ها را داخل خشک کن های صنعتی قرار می دهیم و محصول نهایی با بهترین کیفیت و به صورت کاملا بهداشتی توسط دستگاه تولید می گردد. برای این منظور می توانید از خشک کن های نواری و تونلی گروه صنعتی هدایت استفاده کنید این دستگاه ها هوشمند بوده و زمان، دما و رطوبت در آنها قابل تنظیم می باشد.

کشک خواص قابل توجهی برای بدن دارد. این محصول از خشک کردن و جوشاندن دوغ بعد از کره گیری به دست می آید. این ماده طعمی فوق العاده دارد. یکی از وسایلی که می تواند به نگهداری و افزایش کیفیت کشک کمک کند، خشک کن کشک است. خشک کن کشک راه مناسبی برای نگه داشتن فواید کشک به شمار می رود. توجه داشته باشید که با این وسیله به هیچ عنوان فواید کشک از بین نمی رود. کشک سرشار از کلسیم و پروتئین و ویتامین می باشد و انرژی مورد نیاز بدن را تا حد زیادی تامین می نماید. این محصول چاشنی بسیار خوبی برای انواع غذاها به شمار می رود.

خواص کشک

کشک هم به صورت دستی و هم به صورت سنتی درست می شود. این محصول در کارخانه ها و به طور صنعتی از ماست تهیه می شود و پس از آن طی پروسه ای به صورت خمیری شکل در می آید و به عنوان پوره برای عرضه به بازار آماده می شود. اگر بخواهیم به تولید کشک اشاره کنیم باید بگوییم که برای تولید آن شیر را تبدیل به ماست می کنند و پس از اینکه ماست حرارت دید آب آن را جدا می کنند. بعد از آن عمل آب گیری انجام می شود. به یاد داشته باشید که در این مرحله باید به آن نمک بزنید و بعد از این مرحله کشک آماده بسته بندی خواهد شد..

کشک خشک کن

خشک کردن کشک احتیاج به دستگاهی دارد که توانایی تنظیم رطوبت، دما و زمان را داشته باشد. علاوه بر این تخلیه رطوبت و گردش هوا از ویژگی های این دستگاه می باشد. این دستگاه موسوم به کشک خشک کن یا خشک کن کشک می باشد. کشک در فرایند خشک شدن با این دستگاه هیچ ترکی نمی خورد و هم ویژگی های ظاهری و هم ویژگی های کیفی آن محفوظ خواهد ماند.

خشک کن کشکقیمت خشک کن کشک

ابزار و  تجهیزات لبنی از پرکاربردترین دستگاه هایی به شمار می روند که هم سبب تسریع روند تولید می شوند و هم به ماندگاری و کیفیت محصول کمک می کنند. یکی از این دستگاه ها دستگاه خشک کن کشک می باشد  به دلیل اینکه گاه شرکت های سازنده ی این دستگاه  آن را به صورت مستقیم عرضه نمی کنند، در پاره ای از موارد دستگاه خشک کن صنعتی به سختی یافت می شود.. قیمت این دستگاه با توجه به میزان کارایی که دارد، مناسب می باشد.

قیمت خشک کن کشک خانگی

قیمت خشک کن کشک خانگی را می توان به دلیل فراهم کردن زمینه ی اشتغال و کسب درآمد، بسیار مناسب دانست. قیمت دستگاه خشک کن کشک خانگی نسبت به دستگاه های صنعتی بسیار ارزان تر می باشد.

دستگاه خشک کن کشک

دستگاه خشک کن کشک، دستگاهی پرکاربرد است. این دستگاه به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی و ساخته شده است.

دستگاه خشک کن کشک 15 عدد سینی دارد که ابعاد آن 25 در 50 می باشد،  از نظر مصرف برقی کاملا به صرفه می باشد. این دستگاه برای کسانی که قصد دارند کار خود را در منزل انجام دهند بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

دستگاه خشک کن صنعتی، برقی می باشد ابعاد آن 72 در72 است. این دستگاه به دوگانه و سه گانه تقسیم بندی می شود. مدل های آن شامل تک کابین، دو کابین، سه کابین می باشند. این دستگاه دارای 28 تا 130 سینی می باشد.

دستگاه خشک کن نیمه صنعتی، مصرف برقی دارد و ابعاد آن 60 در50 می باشد. بهتر است بدانید این دستگاه گازی و دوگانه می باشد و در دو مدل طراحی شده است. این مدل ها عبارتند از: مدل مینی شامل 20 سینی و مدل مینی پلاس که دارای 30 سینی می باشد.

خوب است بدانید که یکی از ویژگی های کشک، ویژگی خورندگی آن است. پس بهتر است از سینی هایی استفاده شود که از 316 استیل ساخته شده باشد و مقاومت بالا در برابر خورندگی داشته باشند.

این دستگاه در صنعت دسته بندی بسیار کاربرد دارد. هم چنین برای پلمپ کردن درهای ظروف پلاستیکی بسیار مناسب می باشد.

خشک کن کشکاگر به تجهیزات داخل دستگاه خشک کن کشک بپردازیم متوجه خواهید شد که در آن از ترموستات استفاده شده است، ترموستات باعث می شود که دمای داخل دستگاه به منظور خشک کردن کشک ها تنظیم شود.

درون این دستگاه از سینی هایی استفاده شده است که متحرک می باشند. این سینی ها به آسانی جابه جا می شوند و کشک ها را به منظور خشک کردن روی آن قرار می دهند. درون این سینی سوراخ های ریزی تعبیه شده است که باعث می شود هوای گرم به آسانی بین آن ها حرکت نماید و همین باعث خشک شدن کشک ها می شود.

پایه های این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که چرخ دار می باشد. دلیل آن این است که این دستگاه اندازه بسیار بزرگی دارد و وجود همین پایه ها سبب حمل راحت آن شده است. هم چنین این دستگاه ترمز دارد تا بتواند به صورت کاملا ثابت در محل مورد نظر قرار گیرد.

بدنه ی دستگاه خشک کن بسیار محکم می باشد، جنس این بدنه از فلز استیل است. برای دوام بیشتر و هم چنین برای اینکه دستگاه دچار ساییدگی و زنگ زدگی نشود از رنگ الکترواستاتیک کوره ای استفاده شده است. این دستگاه کاملا عایق بندی شده است.

خشک کردن کشک با دستگاه خشک کن

خشک کردن کشک با دستگاه خشک کن کشک بسیار راحت و کاربردی می باشد. این دستگاه دما را تنظیم می کند و سبب تخلیه رطوبت و گردش هوا می شود. خشک کردن کشک باید طبق تنظیمات و از طریق سنسورهای دما و رطوبت انجام پذیرد، این تنظیمات نشان دهنده این است که دستگاه خشک کن دارای ماژول هوشمند می باشد. توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به حافظه می باشد و اگر دستگاه در حال خشک کردن کشک بود و برق قطع شد با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و وصل دوباره برق این فرایند ادامه پیدا می کند.

نحوه استفاده از این دستگاه بسیار ساده است. شما در ابتدا باید مایع غلیظ کشک را که بدون چربی می باشد، درون سینی قرار دهید. پس از آن از طریق اپراتور که برق تنظیمات را در دست دارد، خشک کردن کشک به صورت کاملا خودکار انجام می گردد.

خشک کردن کشکخشک کردن کشک با دستگاه خشک کن کشک

از ویژگی های دستگاه خشک کن کشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دمای مورد نیاز این دستگاه تا 75 درجه سانتی گراد قابل تنظیم می باشد.
  2. این دستگاه به فن های سانتریفیوژی که مناسب تخلیه خودکار رطوبت می باشد، مجهز است.
  3. سوخت مصرفی دستگاه خشک کن کشک، برقی، گازی، دوگانه و سه گانه است.
  4. دستگاه خشک کن کشک باعث افزایش کیفیت محصول و خشک کردن یکدست آن می شود.
  5. برق مصرفی این دستگاه به صورت سه فاز یا تک فاز است.

جنس سینی هایی که در این دستگاه استفاده می شوند از استیل یا کروم آبکاری

خشک کن کشک خانگی

کشک یک ماده ی غذایی بسیار پرطرفدار در میان مردم می باشد و دلیل آن نیز طعم ترش و خاص آن است که توجه و نظر هر فردی را به خود جلب می نمایند.

تولید و تهیه کشک به صورت خانگی کار آُسانی بوده و به فضای بسیار زیاد و تجهیزات خاصی نیاز نخواهدداشت.

اما به طورکلی هر فردی که قصد تولید کشک خانگی را داشته باشد باید برخی تجهیزات مهم را تهیه کند.

خشک کن کشک خانگی یکی از تجهیزات مهم و الزامی برای تولیدکشک به شمار می آید که باید تهیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *