خشک کن میوه خانگی از دستگاه های پرکاربرد برای مصارف خانگی یا ایجاد یک کسب و کار خانگی کوچک برای طرافداران این دستگاه می باشد

بهترین برند میوه خشک کن خانگی

میوه خشک به راحتی در خانه درست می شود (در واقع، فقط یک دستگاه وجود دارد). و، بله، شما به یک دستگاه خاص نیز نیاز دارید. راه‌های مختلفی برای خشک کردن میوه‌ها وجود دارد – می‌توانید برای چیپس‌های میوه‌ای ترد به مایکروویو تکیه کنید، یا لواشک میوه جویدنی را در فر درست کنید – اما هیچ‌کدام به اندازه استفاده از ابزار آشپزخانه که مخصوص این کار ساخته شده است، بی‌خطا یا همه‌کاره نیست.

برای کسی که به چیپس موز یا تکه های انبه خشک شده به عنوان یک میان وعده (یعنی همیشه) متکی است و می خواهد مسیر خانگی را طی کند، ارزش آن را دارد که روی دستگاه میوه خشک کن خانگی خوب سرمایه گذاری کند تا انبار شما همیشه مملو از آن باشد. لقمه های میوه ای فراوان بله، می‌توانید از فری که در پایین‌ترین دما تنظیم شده است استفاده کنید، اما بیشتر اجاق‌ها آنقدر داغ هستند که میوه‌ها را کامل خشک نمی‌کنند بدون اینکه بسوزانند. از طرف دیگر،دستگاه میوه خشک کن خانگی مورد علاقه ما دارای پنج قفسه قابل جابجایی، تنظیم دمای قابل تنظیم، یک درب شفاف برای مشاهده آسان، و کنترل های دکمه ای آسان است.

در مورد نحوه خشک کردن میوه پس از در اختیار داشتن دستگاه میوه خشک کن خانگی، فقط این راهنمای گام به گام آسان را دنبال کنید: 

1.میوه ها را بشویید و خشک کنید( آماده سازی میوه ها برای دستگاه میوه خشک کن خانگی )

2. پوست میوه را بگیرید (اگر پوست آن خوراکی نیست) :

 اگر پوست میوه را در حالت طبیعی (سیب، گلابی و غیره) می‌خورید، می‌توانید آن را خشک میل کنید. پوست خشک مرکبات با پوست نازک نیز می تواند خوب باشد، اگر به تلخی کم آنها علاقه دارید، بنابراین می توانید لیمو، لیموترش و پرتقال را نیز بدون پوست رها کنید.

3. میوه را به قطعات 1/4 تا 1/2 اینچی برش دهید

در اینجا چند نکته وجود دارد. میوه های کوچکتر را می توان به صورت کامل یا نصف کرد. به عنوان مثال، همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است، می توان توت فرنگی را نصف کرد یا به صورت حلقه ای برش داد. زردآلو را می توان به سادگی نصف کرد و هسته آن را جدا کرد. در مورد گیلاس هم همینطور – مگر اینکه شما هم یک گیلاس گیلاس داشته باشید و بخواهید به سادگی گیلاس ها را هسته بگیرید و آنها را کامل رها کنید. زغال اخته و زغال اخته را می توان به صورت کامل رها کرد، اما باید پوست آن ها را با یک سیخ تمیز یا چاقوی صافی سوراخ کنید تا قبل از خشک شدن کامل داخل آن، پوست آن خشک و سفت نشود. میوه  هرچه هر تکه کوچکتر یا نازکتر بریده شود، سریعترخشک می شود، بنابراین حتماً هر نوع میوه را به قطعات هم اندازه برش دهید. با خیال راحت می توانید اندازه یک میوه را به گونه دیگر تغییر دهید – اگر قبل از سینی انبه خشک شده باشد، می توانید سینی سیب خشک را از دستگاه میوه خشک کن خانگی خارج کنید.

4. قبل از قراردادن میوه ها در دستگاه میوه خشک کن خانگی میوه را با آب لیمو اسپری کنید

تنها چند بار وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از آب لیموی بطری شده به جای تازه استفاده کنید. این یکی از آنها است. هدف اصلی آن در اینجا این است که میوه ها قهوه ای نشوند، بنابراین اگر از دیدن تار بودن آن برایتان مهم نیست، این مرحله ای است که می توانید کاملاً از آن بگذرید. ساده ترین راه برای پخش یکنواخت آب لیمو این است که آن را در یک بطری اسپری تمیز نگه دارید و برش های سیب، تکه های موز و غیره را به دلخواه بپاشید.

5. برش های میوه را در یک لایه روی قفسه های دستگاه میوه خشک کن خانگی پخش کنید

در حالی که لبه‌های میوه‌ها ممکن است با هم تماس داشته باشند، مطمئن شوید که روی هم قرار نگیرند، که می‌تواند باعث شود قطعات به هم بچسبند و قسمت‌های روی هم کمتر از بقیه میوه کم آب شوند. میوه های مختلف را در سینی های مختلف نگهداری کنید زیرا هر نوع در مدت زمان متفاوتی کامل خشک می شود. میوه ها را بیشتر در قفسه پایینی قرار دهید تا روی میوه های دیگر نریزند.

6. توصیه های سازنده دستگاه میوه خشک کن خانگی خود را برای زمان و دما دنبال کنید.

اگردفترچه راهنما نیست؟ دما را بین 125 درجه فارنهایت و 140 درجه فارنهایت تنظیم کنید. میوه خشک کن خانگی در دمای 125 درجه فارنهایت منجر به خشک شدن یکنواخت محصول نهایی می شود، در حالی که تنظیم دما روی 140 درجه فارنهایت همه چیز را کمی سریعتر می کند.

7. چه محصولاتی برای خشک شدن با دستگاه میوه خشک کن خانگی مناسب است

اگر واقعاً میوه‌های خشک را دوست دارید و آن را در تمام طول سال مصرف می‌کنید، نه به‌صورت تصادفی، یک دستگاه میوه خشک کن خانگی ممکن است هدیه‌ای برای شما باشد!

مدل های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین به دقت در مورد انتخاب دستگاه خشک کن خود فکر کنید.

چقدر فضا باید به دستگاه خشک کن خانگی اختصاص دهید، چند وقت یکبار استفاده می شود؟ شاید بتوانید میوه های خشک اضافی را برای هدیه درست کنید. حتی می توانید فروش موادغذایی خشک خود را به عنوان راهی برای کسب درآمد از خانه خود در نظر بگیرید ؟

این محبوب ترین دستگاه میوه خشک کن خانگی مقرون به صرفه برای کسانی است که مایل به خشک کردن هستند. باخشک کن خانگی همه چیز و همه چیز امکان پذیر است.  آناناس، لیمو، لیموترش، کیوی، مشکلی ندارد.

فواید غذاهای خشک شده

  • میوه های خشک فضای کمی را اشغال می کنند
  • برای سفر ایده آل هستند زیرا وزن کمی دارند و معمولاً خیلی شکننده نیستند
  • خوراکی های آماده
  • می توان آن را به سوپ، سالاد، بلغور جو دوسر یا اسموتی ها اضافه کرد
  • به شما امکان می دهد در فصل خرید کنید و برای بعداً ذخیره کنید یا فضل باغ خود را حفظ کنید.

هنوانه خشک شده

آب نبات هندوانه هدیه ای شیرین از طبیعت است.

نوارهای هندوانه “بی آب” چیزهای بسیار عجیبی هستند. از آنها به عنوان تورتیلای میوه ای برای ماست استفاده کنید یا آنها را ساده و ساده بخورید. هنگامی که آنها را امتحان کنید، آرزو خواهید کرد که ای کاش بیشتر درست می کردید.

لواشک

لواشک میان وعده عالی در خانه است و فرصت ها برای طعم های هیجان انگیز کاملاً بی پایان است.

این دستور العمل ها شامل رول آپ میوه ای است که با ریواس، توت فرنگی و عسل درست شده است. و دیگری با زغال اخته، موز، دانه چیا و خرما. همچنین می‌توانید یکی را با تمشک، هلو و عسل امتحان کنید. کدام یک را اول امتحان خواهید کرد؟

مرکبات خشک

مرکبات خشک (لیمو، لیموترش و پرتقال) کمی تلخ تر از تازه هستند، اگرچه فواید شگفت انگیز مرکبات هنوز وجود دارد.

میوه خشک زیبا را می توان در چای یا لیموناد استفاده کرد، در حالی که پوست آن را می توان در پودر مرکبات شفابخش استفاده کرد.

زغال اخته خشک

وقتی صحبت از زغال اخته به میان می آید، تازه بهترین است، یخ زده خوب است، با این حال وقتی خشک شوند، می توانند در تمام طول سال احساس تابستان را در آن ایجاد کنند. از بین بردن آب زغال اخته بسیار ساده است:

  1. زغال اخته های ارگانیک را بشویید و آنها را کاملا خشک کنید، هر چه خشک تر، بهتر.
  2. برای تسریع روند کم آبی، با نوک یک چاقوی تیز، یک سوراخ کوچک در هر توت ایجاد کنید.
  3. روی سینی های دارای صفحه پهن کنید.
  4. خشک کن خانگی را روی 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید و بگذارید 24 ساعت یا بیشتر بماند تا تمام شود.
  5. ذخیره در ظروف در دار.

آناناس خشک

تکه‌های آناناس خشک ، لقمه‌های تغذیه‌ای خوشمزه هستند که سلامت را تأیید می‌کنند. آناناس دارای خواص ضد التهابی است و سرشار از ویتامین C است، بنابراین یک میان وعده عالی برای زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید می‌توانید داشته باشید.

آناناس تازه را در برش‌های 1/4 اینچی برش دهید، در سینی‌های آب‌گیری قرار دهید و اجازه دهید یک شب «پخت» شوند.

در انتخاب دستگاه میوه خشک کن خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب مدل‌های خشک کن بسیار زیاد است، همچنین مشخصات و محدوده قیمت حاصل از آن نیز بسیار زیاد است. به دنبال چه چیزی در دستگاه میوه خشک کن هستید و چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای شما بهترین است؟

آیا اندازه دستگاه میوه خشک کن خانگی مهم است؟

خشک کن های کوچک‌تر و ارزان‌تر اگر گهگاه چیزی برای خشک کردن داشته باشید عالی هستند و به‌ویژه با دسته‌های کوچک گیاهان یا گیاهان خوب کار می‌کنند. اگر قصد دارید کل محصول گوجه‌فرنگی خود را خشک کنید، از دستگاه آب‌گیری برای تهیه  تخمیرها استفاده کنید یا برای تهیه چرم میوه‌ای زیاد برنامه‌ریزی کنید، بهتر است یکی از نمونه‌های مربع شکل بزرگ‌تر را تهیه کنید.

سینی های فلزی یا سینی های پلاستیکی در خشک کن؟ آیا این مهم است؟

بیشتر دستگاه های  ارزان‌تر دارای سینی‌های پلاستیکی هستند که در حالی که می‌توان آنها را در ماشین ظرفشویی شست، به مرور زمان شکننده شده و می‌شکنند. سینی های فلزی عمر طولانی تری خواهند داشت و به احتمال زیاد تاب یا کمانش نمی شوند. برخی از گران‌ترها سینی‌های خشک کن لواشک جامد نیز دارند.

دستگاه خشک کن بارگذاری بالا یا بارگیری از جلو؟

خشک کن هایی  که از بالا به پایین بارگیری می‌شوند، برای بارگیری با مایعات بسیار مشکل‌تر هستند، و شما به احتمال زیاد سینی‌های خود را بالا می‌برید و پس از خشک شدن، مواد را داخل آن می‌ریزید. سینی‌هایی که در جلو باز می‌شوند و دارای سینی‌های کشویی هستند، بسیار راحت‌تر قابل بررسی هستند، و در صورت لزوم، سینی‌ها را جدا می‌کنند، اضافه می‌کنند یا می‌چرخانند، بدون اینکه کل دستگاه از روی هم باز شود.

وات در خشک کن میوه خانگی

هرچه وات بیشتر باشد، دستگاه در حین روشن بودن از توان بیشتری استفاده خواهد کرد، با این حال، دستگاه‌های با وات بالاتر نیز نسبت به دستگاه‌های با وات پایین‌تر، غذای بیشتری و سریع‌تر خشک می‌کنند.

تنظیمات دما

غذاهای مختلف در دماهای مختلف به بهترین وجه خشک می شوند، بنابراین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دارای گزینه دمای قابل تنظیم باشد.

موقعیت فن

پنکه در بالا یا پایین دستگاه نسبت به پنکه در پشت دستگاه اثر خشک شدن کمتری دارد.