انواع دستگاه خشک کنDryer

بهترین دستگاه خشک کن غذا برای خشک کردن میوه هاو گیاهان

خشک کن غذا

خشک کن غذا برای خشک کردن یک روش نگهداری صدها ساله است. فرآیند حذف رطوبت از فاسد شدن غذا جلوگیری می کند و – در صورت نگهداری صحیح – غذای کم آب می تواند ماه ها و حتی سال ها دوام بیاورد. در حالی که می‌توان غذاها را در خشک کن خشک کرد ، یک دستگاه خشک کن برقی روی میز، بر خلاف خشک کن هایی که تمایل به نوسان دارند، دمای داخلی را ثابت و کنترل می‌کند.

اگر محصول خود را پرورش می دهید یا اغلب میوه ها، سبزیجات یا سبزی های اضافی دارید، خشک کردن روشی بدون ضایعات برای استفاده از مواد باقی مانده است. فرآیند خشک کردن ، طعم‌های غذا را متمرکز می‌کند و آن‌ها را شدیدتر می‌کند. میوه‌ها بویژه شیرینی فراوانی به خود می‌گیرند و آن‌ها را جایگزینی ایده‌آل برای میان‌وعده‌های خریداری‌شده در مغازه می‌کند. چرم میوه راهی عالی برای افزایش مصرف میوه و سبزیجات است و تنها چیزی که نیاز دارید یک قابلمه و یک مخلوط کن ، همزن دستی یا غذاساز است.

گوجه‌فرنگی و قارچ بمب‌های اومامی هستند و یکی از ساده‌ترین غذاها برای کم‌آبی هستند. گوجه‌فرنگی‌های خشک شده را اضافه کنید تا طعم آن را در سس گوجه‌فرنگی کلاسیک افزایش دهید یا مقداری قارچ خشک‌شده اضافی را به پای مرغ، تره‌فرنگی و قارچ بریزید

در هنگام خشک کردن کمی آماده سازی دقیق لازم است. شما باید مطمئن شوید که همه مواد به یک اندازه بریده شده اند. اگر آن‌ها کمی پرخاشگر هستند، این می‌تواند بر زمان خشک شدن تأثیر بگذارد و باعث شود قطعات کوچک‌تر سریع‌تر خشک شوند، به این معنی که برای بررسی غذای خود باید آب‌گیری را باز کنید و محیط کنترل‌شده را مختل کنید. یک چاقوی تیز ابزار انتخابی برای اطمینان از یکدست شدن برش ها هستند.

چگونه بهترین دستگاه آبگیری مواد غذایی را انتخاب کنیم؟

خشک کن غذادستگاه خشک کن مواد غذایی چیست؟

دستگاه خشک کن مواد غذایی یک جعبه الکترونیکی با فن (یا فن) است که برای حفظ میوه، سبزیجات، سبزیجات، گوشت و ماهی تازه با حذف رطوبت آنها طراحی شده است. فن هوای گرم را در اطراف سینی های غذا به گردش در می آورد. سینی‌ها از پلاستیک یا فلز ساخته شده‌اند و دارای الگوی بافته شده و باز هستند که به هوا اجازه می‌دهد آزادانه در اطراف غذا حرکت کند و به آب داخل آن اجازه می‌دهد از همه جهات به طور یکنواخت تبخیر شود.

فرآیند حذف رطوبت از مواد غذایی، آن را خشک و حفظ می کند، به این معنی که ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. مطمئن شوید که تمام غذاهای کم آب را در یک ظرف نگهداری مواد غذایی دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دستگاه خشک کن مواد غذایی برای چه مواردی قابل استفاده است؟

انبوهی از غذاها و تنقلات وجود دارد که غذاهای خشک برای آنها عالی است. بیشتر میوه ها می توانند کم آب شوند و میان وعده های خوشمزه درست کنند یا در پخت خوب عمل کنند. به عنوان مثال، اگر مقدار زیادی انگور دارید، آن را کم آب کنید و در پودینگ خرما و کشمش بی‌بی‌سی گود فود یا برای یک میان وعده سالم استفاده کنید، سعی کنید چرم میوه درست کنید .

سبزیجات نیز به خوبی خشک می‌کنند – قارچ‌های خشک نمونه‌ای آشنا هستند و در یک ریزوتو قارچ کلاسیک کاملاً کار می‌کنند.

اگر متوجه می‌شوید که اغلب با دسته‌ای از گیاهان باقی می‌مانید، اما قصد ندارید به این زودی از آنها استفاده کنید، کم‌آبی راه خوبی است. این فرآیند در طعم قفل می شود به این معنی که گیاهان خشک را می توان به راحتی به جای گیاهان تازه استفاده کرد، مانند این ماهی قزل آلای بخارپز شده با سس نعناع و شوید .

در حالی که بیشتر غذاهای کم‌آب بسیار کوچک می‌شوند و کمی چروک می‌شوند، مرکبات داخلی شبیه شیشه‌های رنگی ایجاد می‌کنند که به‌عنوان یک چاشنی درخشان به نظر می‌رسد.

خشک کن غذاهنگام خرید دستگاه خشک کن مواد غذایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • اندازه: خشک کن که ما آزمایش کرده‌ایم از مدل‌های کوچک که فقط کمی بزرگ‌تر از توستر هستند تا غول‌هایی که به فضای اختصاصی خود روی میز آشپزخانه نیاز دارند، متفاوت است. به این فکر کنید که چه مقدار فضایی را می توانید قبل از خرید آبگیر در اختیار داشته باشید.
  • تعداد سینی ها: به میزان خشک کردن که می خواهید انجام دهید توجه کنید. اگر به دنبال خشک کردن در دسته های بزرگ هستید، مدلی با شش سینی یا بیشتر انتخاب کنید. اگر به دنبال خشک کردن گهگاهی هستید (یا کمبود فضا دارید) یک دستگاه خشک کن با چهار تا پنج سینی انتخاب کنید.
  • مدت زمان کارکرد تایمر: برای اکثر کارهای خشک کن میوه و سبزیجات، یک دستگاه خشک کن با تایمر که تا 12 ساعت کار می کند کافی است. اما اگر به دنبال خشک کردن گیاهان هستید، به مدلی با تایمر نیاز دارید که تا 24 ساعت یا بیشتر کار کند.
  • لوازم جانبی: برخی از مدل‌ها با درج‌های اضافی مانند تشک‌های سیلیکونی یا سینی برای چرم میوه‌ای یا تشک‌هایی با بافت‌های ظریف‌تر برای مواد مایع بیشتر ارائه می‌شوند. داشتن اینها به طور کلی مفید است زیرا به شما امکان می دهد از دستگاه خشک کن خود بهره بیشتری ببرید.

بهترین دستگاه های خشک کن مواد غذایی در یک نگاه

بهترین دستگاه خشک کن غذاهنگام خرید دستگاه خشک کن مواد غذایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

✔️ محدوده دما: محدوده دمایی بزرگتر اجازه می دهد تا خشک کردن با کنترل بیشتری انجام شود. بیشتر انتخاب‌های ما کمتر از 100 درجه سانتی‌گراد هستند که برای اقلام ظریف مانند گیاهان ایده‌آل است، و تا 160 سانتی‌گراد یا بالاتر برای ایجاد تند کردن ایمن. ما معمولاً زمانی را دوست داریم که فواصل زمانی کوچک و بسیار خاص باشند، اما به خاطر داشته باشید که برنامه‌ریزی فواصل یک ممکن است سخت باشد.

✔️ تایمر قابل برنامه‌ریزی: ابتدایی‌ترین دستگاه‌های خشک کن هنگامی که به برق وصل می‌شوند روشن می‌شوند و وقتی از برق جدا می‌شوند خاموش می‌شوند، اما موارد رایج‌تر (و مورد علاقه ما) تایمرهایی دارند که پس از اتمام، آب‌گیری را خاموش می‌کنند. یک تایمر برای کم کردن آب در طول شب یا زمانی که در خانه نیستید مفید است تا خطر خشک شدن بیش از حد را نداشته باشید. اکثر آنها را می توان در فواصل یک ساعته برنامه ریزی کرد.

✔️سایز : دستگاه خشک کن با ردپای کوچک و شکل مستطیل شکل، ناحیه خشک کردن قابل استفاده تری را ایجاد می کنند. برخی از مدل های گرد دارای سوراخی در مرکز هر سینی هستند که باعث کاهش سطح خشک کردن می شود. سینی‌های روی هم، سطح آبگیری قابل استفاده را بدون افزودن ردپا افزایش می‌دهند، و از آنجایی که غذا با خشک شدن کوچک می‌شود، فضای عمودی بیشتری برای عملکرد کافی ضروری است.

✔️ جنس سینی : سینی ها از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته شده اند که بیشتر آن ها فاقد BPA هستند. ما معمولاً پلاستیک‌ها را دوست داریم، که به نظر ما نچسب‌تر هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است.

✔️ لوازم جانبی: اکثر دستگاه‌های خشک کن دارای سینی قطره‌ای هستند که به عنوان یک سینی برای تولید میوه خشک عمل می‌کند. آنها همچنین معمولاً با صفحه های مشبک برای اقلام کوچک مانند زغال اخته یا گیاهان عرضه می شوند.

خشک کن غذامزایا و معایب خشک کردن غذا

حذف آب از غذا و در نتیجه مهار رشد باکتری در غذاها روشی برای نگهداری مواد غذایی است که به عنوان خشک کردن شناخته می شود. این روش از زمان های قدیم وجود داشته است. امروزه از دستگاه‌های خشک کن خورشیدی یا برقی برای سرعت بخشیدن به این فرآیند خشک کردن استفاده می‌شود و خشک کردن مواد غذایی را حتی در شرایط مرطوب ممکن می‌سازد.

مزایا

  • غذاهای خشک شده اگر به درستی نگهداری شوند، می توانند برای مدت نامحدودی نگهداری شوند
  • غذاهای خشک شده بسیار سبک هستند و به راحتی قابل جابجایی هستند. مواد غذایی خشک کردن می توانند به اندازه 10 درصد وزن مواد غذایی تازه قبل از فرآیند خشک کردن وزن داشته باشند.
  • خشک کردن مواد غذایی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در غذاهایی باشد که بیش از حد خریداری می شوند. به عنوان مثال، وقتی یک ساقه کرفس می خریم، مقدار زیادی از آن را مصرف می کنیم. بقیه را می توانیم خشک کنیم تا بعداً در سوپ استفاده کنیم.
  • میوه های خشک جایگزین شیرینی برای خوراکی های شیرین هستند و سبزی ها و سبزیجات خشک به غذاهای خسته کننده طعم می بخشند.

معایب

  • طعم غذای خشک مانند غذای تازه نیست.
  • رطوبت می تواند باعث شود که مواد غذایی خشک شده در فرآیند خشک شدن در مواد غذایی باقی بمانند یا در طول نگهداری اجازه ورود پیدا کنند، می تواند باعث ایجاد کپک روی غذا شود.
  • میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌های بیش از حد خشک شده می‌توانند به‌طور استثنایی سخت باشند، اغلب به حدی که نرم نمی‌شوند. بافت اغلب به طور قابل توجهی تغییر می کند. به عنوان مثال، جرکی هرگز به یک تکه گوشت معمولی تبدیل نمی شود. چرم های میوه دیگر هرگز تبدیل به میوه یا سس میوه نمی شوند. محصول خشک شده قبل از اینکه نرم شود پوسیده می شود.
  • غذاهای کم آب تمام آب را حذف کرده اند، بنابراین در صورت مصرف مقدار زیادی از غذاهای خشک، مصرف مایعات را افزایش دهید.

خرید خشک کن میوه و سبزی از شرکت اشراق صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *