انواع دستگاه خشک کنDryer

خشک کن سیب !چگونه سیب را خشک و نگهداری کنیم

خشک کن سیب

خشک کن سیب و میوه ها و سبزیجات اشراق صنعت…..ببینید

در حالی که چیدن سیب پاییزی یک فعالیت سرگرم کننده برای خانواده و دوستان است، اما زمانی که با تعداد زیادی سیب به خانه می آیید ممکن است خسته کننده باشد. اکثر سیب ها می توانند چندین ماه دوام بیاورند که در یک مکان خنک مانند انبار یا زیرزمین نگهداری شوند. علاوه بر این، می‌توانید سیب‌ها را خشک کنید تا در ماه‌های طولانی زمستان از آن لذت ببرید. خشک کردن سیب یک راه عالی برای حفظ محصول است. سیب‌های خشک را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد.

انواع زیادی سیب در سرتاسر کشور رشد می‌کند که تعیین بهترین سیب‌ها برای خشک کردن را دشوار می‌کند. تقریباً هر سیبی ممکن است خشک  شود. وقتی میوه را خشک می کنید، طعم آن تشدید می شود. اگر سیب هایی را انتخاب می کنید که بسیار شیرین یا ترش هستند، پس از خشک شدن غلیظتر می شود .

سیب های طعم دار تارت دارای محتوای قند کم، طعم تند هستند و در صورت کم آبی شکل خود را به خوبی حفظ می کنند. من ترجیح می دهم از سیب تارت برای میان وعده های سیب خشک استفاده کنم.
سیب های طعم دار شیرین دارای قند طبیعی بالاتر، طعم شیرین و معمولا آبدار هستند. آنها در هنگام خشک شدن کمی چروک می شوند، اما می توانند طعمی شبیه آب نبات داشته باشند.

اکثر سیب‌ها در پاییز می‌رسند و این زمانی است که تازه‌ترین سیب‌های محلی را می‌بینید که در اوج برداشت می‌شوند. با این حال، حتی سیب هایی که در سردخانه بوده اند، کاندیدای خوبی برای خشک کردن هستند.

کندن پوست سیب قبل خشک کردنپوست سیب هایتان را بکنید یا نه؟

سیب را می توان با پوست کندن یا بدون آن خشک کرد.

به نحوه استفاده از سیب های خشک فکر کنید. سیب های کم آب برای میان وعده می توانند پوست را برای رنگ، فیبر و بافت اضافی حفظ کنند. اگر می‌خواهید سیب‌های خشک را برای پخت یا تبدیل به سس سیب خشک آبرسانی کنید، ممکن است بخواهید پوست سیب‌ها را جدا کنید.

ابزار مورد علاقه من برای تهیه تعداد زیادی سیب یک پوست کن سیب است که سیب ها را پوست کنده، برش می دهد و هسته می گیرد.

سیب ها را قبل ازخشک کردن تمیز کنید

هنگامی که پوست سیب بریده شده با هوا برخورد می کند، سیب شروع به قهوه ای شدن می کند. به این امر اکسیداسیون می گویند. وقتی سیب ها بریده می شوند یا کبود می شوند، آنزیمی را تحریک می کند که گوشت سیب را قهوه ای می کند. با گذشت زمان، سیب بریده شده تیره تر می شود و با واکنش گوشت به اکسیژن شروع به نرم شدن می کند.

فرو بردن برش های سیب در یک مایع پیش تصفیه، فرآیند قهوه ای شدن را کند می کند و همچنین به عنوان یک عامل ضد میکروبی در برابر باکتری عمل می کند.

برش های تازه بریده شده را به مدت 10 دقیقه در محلول پیش ازاماده سازی خیس کنید:

غوطه ور شدن در آب اسید سیتریک: 1/2 قاشق چایخوری پودر اسید سیتریک را با 2 فنجان آب ترکیب کنید. هم بزنید تا اسید سیتریک حل شود. سیب های ورقه شده را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه خیس کنید. سیب ها را بردارید، با آب تمیز بشویید، با حوله آشپزخانه خشک کنید و روی صفحه های خشک کن قرار دهید.
با آب لیمو درمان کنید: 1 فنجان آب لیموی بطری شده را با 1 فنجان آب سرد مخلوط کنید. سیب های ورقه شده را اضافه کنید و 10 دقیقه خیس کنید. سیب ها را بردارید و روی صفحه های خشک کن خود قرار دهید.

سیب خشک3 راه برای خشک کردن سیب

خشك كردن يا كم آب كردن سيب روشي براي نگهداري مواد غذايي است كه بيشتر رطوبت ميوه را از بين مي برد. این باعث می‌شود قفسه سیب پایدار باشد و می‌توان آن‌ها را به مدت طولانی در ظروف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کرد.

روش های مختلفی برای خشک کردن سیب وجود دارد. تا حد زیادی، ساده‌ترین راه استفاده از دستگاه خشک کن میوه است، اما می‌توانید با هوا خشک کنید و از فر خود برای خشک کردن سیب‌ها استفاده کنید.

خشک کردن سیب در هوا

ریسمان کردن سیب برای خشک کردن 

از هیچ وسیله فانتزی برای خشک کردن سیب استفاده نمی کردند. درعوض، تکه‌های سیب را روی رشته‌ها یا چوب‌ها نزدیک شومینه آشپزخانه یا اجاق گاز آویزان کردند و اجازه دادند به طور طبیعی خشک شوند.

برای خشک کردن سیب‌ها، برش‌های سیب آماده را روی رشته‌ها یا رولپلاک‌ها ببندید و بین هر برش فاصله بگذارید تا با هم تماس نداشته باشند. به صورت افقی نزدیک اجاق هیزمی یا شومینه آویزان کنید. بسته به محیط، ممکن است چند روز طول بکشد تا سیب ها خشک شوند.

سیب های خود را در فر خشک کنید تا آماده شوند، حدود 2 تا 3 ساعت. زمان بسته به ضخامت برش های شما، سطح رطوبت سیب های شما و رطوبت هوا متفاوت است. بعد از 1 ساعت بررسی را شروع کنید. برش های سیب را برگردانید و برش های آماده را بردارید.

خشک کن سیبسیب‌ها را باخشک کن سیب خشک کنید

روش ترجیحی من برای خشک کردن سیب استفاده از دستگاه میوه خشک کن است. دستگاه خشک کن سیب ابزاری عالی برای حفظ محصول است. با حرکت هوای گرم از طریق سینی های خشک کن سیب را خشک می کند.

دستگاه خشک کن سیب مواد غذایی روی هم برای دسته های کوچک عالی است. سرمایه‌گذاری روی یکی از دستگاه‌های میوه خشک کن برای خشک کردن دسته‌های بزرگ‌تر محصولات و گیاهان برای ذخیره‌سازی مواد غذایی خود را در نظر بگیرید.

مراحل خشک کردن سیب با استفاده از دستگاه خشک کن سیب

مرحله 1: مواد و تجهیزات خود را جمع آوری کنید

  • سیب
  • پودر اسید سیتریک یا آب لیمو بطری شده
  • خشک کن میوه
  • دستگاه برش پوست کن سیب (اختیاری)

وسایل اولیه آشپزخانه مانند چاقو، تخته برش، کاسه بزرگ و حوله آشپزخانه

مرحله 2: محلول قبل از خشک کردن را مخلوط کنید

آب اسید سیتریک: در یک کاسه بزرگ، 1/2 قاشق چایخوری اسید سیتریک پودر شده را با 2 فنجان آب مخلوط کنید. هم بزنید تا اسید سیتریک حل شود.
آب لیمو: 1 فنجان آب لیموی بطری شده را با 1 فنجان آب سرد در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

مرحله 3: سیب ها را آماده کنید

سیب های خود را زیر آب جاری تمیز بشویید و روی حوله آشپزخانه قرار دهید تا هوا خشک شود.

در صورت تمایل سیب ها را پوست بگیرید. کبودی ها و نواحی آسیب دیده را از بین ببرید. سیب ها را به صورت متقاطع به برش های 1/4 اینچی برش دهید. دانه ها و هسته ها را جدا کنید.

برش های سیب را در مایع قبل از خشک کردن بریزید و به مدت 10 دقیقه خیس کنید.

مرحله 3: برش های سیب را روی سینی های خشک کن بچینید
سیب ها را از محلول خارج کرده و در یک لایه روی صفحه های خشک کن خود قرار دهید.

مرحله 4: سیب ها را خشک کنید
خشک کن خود را با دمای 145 درجه فارنهایت شروع کنید تا رطوبت سطح میوه از محلول پیش تصفیه تبخیر شود. خشک کن سیب را حدود یک ساعت در این دما روشن کنید.

دما را به 135 درجه فارنهایت کاهش دهید تا برش های سیب خشک شوند. سیب ها را تا زمانی که حالت چرمی پیدا کنند و هیچ اثری از رطوبت نشان ندهند، خشک کنید.

مرحله 5: تست خشکی
سیب‌های خشک وقتی خشک می‌شوند که احساس می‌کنند لاستیکی و در لمس خشک می‌شوند. برای تست، برش سیب خشک را از وسط تا کنید. اگر به خوبی خشک شود به هم نمی چسبد. اگر سیب ها وقتی تا می شوند می چسبند، سیب ها را کمی بیشتر خشک کنید.

روش دیگر برای آزمایش این است که برش سیب را از وسط دو نیم کنید و به دنبال رطوبت بگردید. اگر بتوانید دانه های رطوبت را در امتداد اشک ببینید، سیب به اندازه کافی خشک نیست.

اگر دوست دارید سیب‌های خشک شده‌تان مانند چیپس ترد باشند، آن‌ها را خشک کنید تا زمانی که آنها را خم می‌کنید، بشکنند.

مرحله 6: سیب های خشک شده را ذخیره کنید
اجازه دهید برش های سیب آب شده به مدت 30 دقیقه خنک شوند و سپس در ظروف، شیشه ها یا کیسه های دربسته بسته بندی کنید. برچسب بزنید، تاریخ بگذارید و در مکانی تاریک ذخیره کنید.

من دوست دارم سیب های خشک را در شیشه های کوچک نگهداری کنم، زیرا هر بار که شیشه را باز می کنید، به تکه های سیب خشک شده رطوبت وارد می کنید. رطوبت بیش از حد ممکن است باعث ایجاد کپک شود.

بسته بندی سیب خشکحدود یک هفته مراقب سیب های خشک باشید. آنها را در شیشه هایشان تکان دهید تا رطوبت باقیمانده به طور یکنواخت در سراسر تکه های سیب پخش شود. اگر در دو طرف ظروف تراکم مشاهده کردید، سیب ها را به خشک کن سیب برگردانید و مدت بیشتری خشک کنید.

سیب هایی که به درستی خشک شده اند باید حدود 6 ماه در ظروف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری شوند. همچنین می توانید برای نگهداری طولانی تر، تا یک سال، فریز کنید.

چگونه سیب های خشک را آبرسانی کنیم

سیب های خشک را دوباره درست کنید و از آنها در دستور العمل های مورد علاقه خود، از جمله نان، پای و اشترودل استفاده کنید، یا سیب های هیدراته شده را با دستگاه پوره سیب زمینی برای سس سیب خشک، پوره کنید.

برای آبرسانی مجدد سیب های خشک، آن ها را در مایع داغ خیس کنید. برای هر 1 فنجان سیب خشک، حدود 1 فنجان مایع استفاده کنید. آب یا آب سیب را در قابلمه ای حرارت دهید تا به جوش آید. حرارت را خاموش کنید و تکه های سیب را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید سیب‌ها خیس بخورند، حدود یک ساعت. هنگامی که سیب ها آبرسانی شدند، آن ها را با تازه جایگزین کنید و دستور پخت خود را ادامه دهید.

راه های دیگر برای نگهداری سیب:

  • دستور تهیه کنسرو سس سیب خانگی
  • دستور تهیه ژله سیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *