انواع دستگاه خشک کنDryer

دستگاه خشک کن زرد آلو خانگی و صنعتی

خشک کن زردآلو

خشک کن زردآلو

دستگاه خشک کن زردآلو : اتاق دستگاه خشک کن زردآلو پمپ حرارتی گرما را از طریق پمپ حرارتی انرژی هوا فراهم می کند. تحت عمل فن گردشی، گرما به طور موثر در اتاق  بسته به شکل هوای گرم به گردش در می آید تا زردآلوهای قرار داده شده روی چرخ دستی و پالت داخل اتاق ماشین خشک کن زردآلو خشک شوند.

خروجی دستگاه خشک کن زردآلو : اتاق دستگاه خشک کن زردآلو پمپ حرارتی ما می تواند تقاضای خشک کردن زردآلو تازه را از دویست کیلوگرم تا ده تن برآورده کند که برای کشاورزان و شرکت های کوچک و متوسط ​​بسیار مناسب است. اگر شما غذای بزرگ هستید. شرکت های فرآوری یا تعاونی هایی با خروجی خشک کن بزرگ، می توانید مجموعه های متعددی از اتاق های ماشین خشک کن زردآلو را به صورت گروهی خریداری کنید.

خشک کن زرد آلواز آنجایی که زردآلو ماندگاری کوتاهی دارد، اگر به موقع فروخته نشود یا فرآوری نشود، به راحتی پوسیده می شود و خراب می شود. به منظور اطمینان از ارزش زردآلو، کشاورزان زردآلو آن را به زردآلو خشک می کنند. زردآلوهای خشک دارای دوره نگهداری طولانی تری هستند و حمل و نقل آن راحت است.

بنابراین، بیشتر و بیشتر کشاورزان زردآلو،  دستگاه خشک کن زردآلو را به تنهایی برای پردازش زردآلو خریداری می کنند. ماشین سازی اشراق صنعت با سابقه ای نزدیک به 20 سال از تاسیس خود، با تکنولوژی و تجربه زیاد خشک کردن، عمدتاً در زمینه تحقیق، توسعه، ساخت و بازاریابی دستگاه خشک کن مورد استفاده برای محصولات کشاورزی و فرعی فعالیت دارد.

زردآلو خشکزردآلو خشک

زرد الو خشک  یکی از مغذی ترین منابع ویتامین Aمی باشد. که در کنار تمام فواید برای بینایی و حفظ سلامتی پوست از مواد مغذی ضروری می باشد . زرئ الو علاوه بر ویتامین ب3 دارای منابع آهن و نیاسین می باشد .این میوه هم چنین دارای ویتامین E و سرشار از فیبرپتاسیم و نیاسین می باشد .

ضرورت خشک کردن زردآلو

زرد آلو حاوی کبالت ویتامین Cنیاسین ویتامین Aبتاکاروتن و انواع املاح و مواد مغذی است که با خشک کردن نیز 90 درصد این مواد مغذی باقی می مانند .بنابراین خشک کردن به شیوه درست با خشک کن زردآلو می تواند در حفظ این میوه پرفایده کمک کند .

زردآلو خشک: چشم انداز بازارایران و جهان

در بازار جهانی میوه خشک، تقاضا برای زردآلو خشک با نرخ متوسطی در صنایع غذایی، نانوایی و قنادی در حال افزایش است. در صنعت غذا، تقاضا برای زردآلو خشک از بخش تنقلات و غذای آماده در حال افزایش است. در بازار جهانی، اکثریت تقاضا برای زردآلو خشک از آمریکای شمالی و اروپا است و خاورمیانه و منطقه آفریقا بزرگترین تولیدکننده زردآلو خشک در بازار جهانی میوه خشک است. بر اساس داده های بین المللی  میوه خشک، کشورهایی که سهم عمده ای در تولید زردآلو خشک دارند عبارتند از ترکیه، ایران، ازبکستان، چین و افغانستان که مجموعا 86 درصد از کل زردآلو خشک جهانی را تولید می کنند. با توجه به افزایش تقاضا برای زردآلو خشک، پیش بینی می شود در آینده نزدیک بازدهی بیشتری برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

از انجایی که زرد آلو خشک یا قیسی به دلیل جایگاه ویژه در میان غذا های ایرانی و بازار کار خوب فروش زرد آلو خشک کشاورزان را تشویق به خشک کردن کردن مازاد این محصول می کند ما به شما خشک کن میوه اشراق صنعت را پیشنهاد می کنیم .

خشک کن خانگی زردآلوطرز خشك كردن زردآلو در میوه خشک کن

  • انتخاب مواد خام
  • تمیز کردن و حذف هسته
  • سولفوریزاسیون (اختیاری)
  • خشک کردن
  • بسته بندی

انتخاب و فرآوری مواد اولیه: زردآلوهایی را با گوشت غلیظ، طعم شیرین، فیبر کمتر، عطر قوی، گوشت پرتقال و کاملا رسیده اما نه بیش از حد به عنوان مواد اولیه انتخاب کنید.

شستشو و سوراخ کردن: میوه های شکسته و نامناسب را بردارید، آنها را بر اساس اندازه درجه بندی کنید،

از یک دستگاه سوراخ کن تمام اتوماتیک برای سوراخ کردن و برش استفاده کنید. می توان آن را به نصف، چهار گلبرگ یا شش گلبرگ برید. پس از برش، برش های میوه را بدون اینکه روی هم قرار گیرند، روی سینی بچینید.

بخور گوگرد: سینی حاوی برش های زردآلو را به مدت 3-4 ساعت به اتاق بخور گوگرد بفرستید. اسپری سطح میوه با آب نمک 3 درصد قبل از بخور گوگردی می تواند از تغییر رنگ جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در مصرف گوگرد شود. برای برش های زردآلو با بخور خوب گوگرد، حفره هسته باید پر از آب باشد و محصول خشک شده می تواند رنگ زرد طلایی روشن یا نارنجی-قرمز را حفظ کند.

فرایند خشک کردن زردآلو

ظرفیت بارگیری معمولی زردآلو 7-9 کیلوگرم است دمای اولیه 50-55 درجه سانتیگراد و دمای نهایی 70-75 درجه سانتیگراد است.بر اساس محاسبه خشک کن زردآلو مجهز به میزبان یکپارچه خشک کردن و رطوبت زدایی 6P، 8 چرخ دستی مواد وجود دارد، هر چرخ دستی مواد دارای 12 لایه است و هر لایه 1.2 متر مربع است. می تواند 1000 کیلوگرم برش زردآلو تازه را در یک زمان قرار دهد و زمان خشک شدن 18-20 ساعت است. اگر کل زمان خشک شدن زردآلو تازه بیشتر باشد، 70 ساعت طول می کشد. زردآلوهای خشک پس از خشک شدن حدود 400 کیلوگرم است و داده ها بر اساس میزان رطوبت مواد متفاوت خواهد بود.

خشک کن پمپ حرارتی زردآلو کاربرد معکوس دارد اصل کارنو اجازه می دهد تا دمنده گردش هوای گرم مواد را خشک کند. با استفاده از این فناوری خشک کردن با هوای گرم، زردآلو خشک می تواند کاملاً تغذیه، طعم و رنگ خود را حفظ کند و زردآلو خشک به طور یکنواخت خشک شده و کیفیت خشک شدن آن بالا است.

بسته بندی: میزان آب مناسب زردآلو خشک 18-16 درصد و میزان خشک شدن آن 5:1 است. محصول نهایی پس از خشک شدن در جعبه چوبی قرار داده می شود تا به مدت 3 تا 4 ساعت نرم شود. (برای پردازش مجدد یا طبقه بندی اضافی)، سپس بسته بندی را انتخاب کنید. اگر خروجی بزرگ است، می توانید ازدستگاه بسته بندی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *