انواع دستگاه خشک کنDryer

طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن

خشک کن آلبالو

طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن

  1. خشک کن میوه را با دمای 200 درجه گرم کنید.
  2. هسته ها و ساقه های آلبالو را جدا کرده و به طور مساوی روی توری سیمی قرار دهید.
  3. به مدت شش ساعت درخشک کن آلبالو قرار دهید.
  4. آن را بردارید و بگذارید کاملاً روی سینی خنک شود.
  5. برای نگهداری یک ظرف دربسته از هوا منتقل کنید.

آلبالو خشک به تنهایی یک میان وعده خوشمزه، قابل حمل و سالم است. آنها همچنین می توانند در محصولات پخته شده، به عنوان رویه سالاد و در کمپوت استفاده شوند.

البالو خشکآلبالوها را بشویید و ساقه بزنید

آلبالوها را بشویید و چند دقیقه در آبکش بگذارید تا آبکش شود. ساقه ها را بردارید و دور بریزید.

آلبالو را سوراخ کنید

شکی در مورد آن نیست: این خسته کننده ترین بخش از هر دستور العمل یا روش نگهداری گیلاس است. با این حال، راه‌هایی برای آسان‌تر کردن کار وجود دارد:

  • هسته گیر البالو : اینها ابزارهای ارزان قیمتی هستند که می توانند برای هسته زیتون نیز استفاده شوند.
  • بطری نوشابه : تنها چیزی که نیاز دارید یک بطری آبجو یا شراب، گیلاس و یک چاپستیک است. یک گیلاس را با انتهای ساقه (اما با ساقه آن از قبل جدا شده) روی دهانه بطری قرار دهید.
  • قیف نی نوشیدنی : یک گیلاس را بین انگشت شست و سبابه خود نگه دارید به طوری که انتهای ساقه آن رو به بالا باشد (ساقه از قبل برداشته شده است). گودال را با یک نی پلاستیکی برای نوشیدن سوراخ کنید. گودال به نی خواهد رفت. این کار را با بیشتر البالو تکرار کنید تا زمانی که نی پر از هسته شود.

آلبالوها را برای خشک کردن بچینید

آلبالوهای بدون هسته را از وسط نصف کنید. آنها را از سمت برش به سمت بالا روی ورقه های پخت قرار دهید . مطمئن شوید که هیچ یک از نیمه های آلبالو با هم تماس ندارند. شما می خواهید هوا بتواند در اطراف هر تکه میوه گردش کند.

خشک کردن آلبالوآلبالو را خشک کنید

سینی آلبالوها را درخشک کن 150 درجه فارنهایت/65 درجه سانتیگراد قرار دهید. اگر خشک کن شما تا این حد کم نمی‌شود، در را با دسته قاشق چوبی باز کنید. آلبالوها باید در حدود 10 ساعت خشک شوند. آنها باید در هنگام لمس کاملاً خشک شوند اما همچنان چرمی و تا حدودی انعطاف پذیر باشند. وسوسه نشوید که خشک کن میوه  را برای سرعت بخشیدن به فرآیند افزایش دهید، زیرا می خواهید آلبالوها را خشک کنید، نه اینکه آنها را بپزید.

آلبالوهای خشک را خنک کنید

تا زمانی که آلبالو ها خنک نشده باشند، کاملا مطمئن نخواهید بود که آیا آلبالو کاملاً خشک شده است. خشک کن را خاموش کرده و باز کنید. اجازه دهید آلبالو ها به مدت 20 تا 30 دقیقه روی سینی ها خنک شوند.

پس از مدت زمان خنک شدن، یکی از آلبالوها را از وسط نصف کنید. در امتداد سطح شکاف نباید رطوبت قابل مشاهده ای وجود داشته باشد.

بسته بندی آلبالو خشکتهویه کردن آلبالوهای خشک

حتی پس از خشک شدن آلبالوها، ممکن است مقداری رطوبت باقیمانده در میوه وجود داشته باشد که نتوانید آن را احساس کنید. این نباید برای جلوگیری از نگهداری ایمن و بدون کپک شدن میوه کافی باشد. اما اگر کاری را انجام دهید که به آن “تهویه کردن” میوه خشک می گویند، محصول خوشمزه تر و بهتری خواهید داشت.

آلبالوهای خشک و خنک شده را در ظرف های شیشه ای بریزید و فقط 2/3 شیشه ها را پر کنید. شیشه ها را بپوشانید. شیشه ها را چند بار در روز به مدت یک هفته تکان دهید. این امر باعث توزیع مجدد آلبالو و همچنین رطوبت موجود در آنها می شود. اگر در کناره‌های شیشه‌ها تراکم ظاهر شد، میوه شما هنوز به اندازه کافی خشک نشده است و باید چند ساعتی به خشک کن برود.

هنگامی که آلبالوهای خشک شما تهویه شدند، آنها را در ظروف دربسته و به دور از نور مستقیم یا حرارت نگهداری کنید. در این مرحله اشکالی ندارد که شیشه ها را به طور کامل پر کنید. 2/3 پر فقط برای مرحله تهویه بود که باید بتوانید قطعات را به اطراف تکان دهید.

خرید دستگاه خشک کن میوه از شرکت اشراق صنعت

1 دیدگاه در “طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن

  1. هاجر سادات جزایری گفت:

    سلام
    آلبالو هام ۱۵ ساعته در دستگاه میوه خشک کن هستند اما هنوز خشک نشده اند..چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *