خشک کن سبزی Vegetable dryer

آشنایی با انواع دستگاه خشک کن گل محمدی

دستگاه خشک کن گل محمدی موضوع مورد بررسی در این سری از مطالب است، چرا که این روزها با فرا رسیدن فصل زیبای اردیبهشت موسم گل های محمدی فرا رسیده و بسیاری از افراد به دنبال خرید این دستگاه و یا آشنایی با آن هستند. اگر شما نیز مایل هستید تا مطالبی در این باره بدانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خشک کردن گل محمدی به روش سنتی

پیش از آن که استفاده از دستگاه های خشک کن گل محمدی رواج پیدا کند، اغلب این کار را به روش سنتی انجام می دادند. البته هنوز هم هستند افرادی که برای خشک کردن این گل از روش سنتی استفاده می کنند.
در ادامه ی مطلب بخوانید: دستگاه خشک کن لیمو عمانی
اما باید دانست که این روش محدودیت های خودش را دارد، به عنوان مثال زمان زیادی صرف می شود و هم‌چنین فضای بزرگی هم مورد نیاز است،تغییرات آب و هوایی مانند باد و باران نیز خشک کردن گل محمدی به روش سنتی را به سختی می اندازد.از این رو روش‌های صنعتی و ماشینی بسیار مناسب‌تر هستند، در ادامه به معرفی سه نوع دستگاه خشک کن گل محمدی پرداخته ایم.

دستگاه خشک کن گل محمدی تک کابین

این نوع دستگاه دارای به یک کابین با قفسه‌ بندی‌های سینی‌دار است، گل برگ ها در این سینی‌ها پخش‌ کرده و سپس داخل دستگاه قرار می‌دهند، نیروی گرمایشی این دستگاه از طریق دستگاه گل خشک کن مشعل گازی، گازوئیلی و یا المنت برقی تامین شده و در نهایت محصول را رطوبت‌گیری می‌کند.لازم به ذکر این که وجود سنسور کنترل دما در این دستگاه، حرارت داخل کابین را با دقت بسیار زیادی کنترل می‌کند. به همین دلیل احتمال سوختن گل برگ ها به صفر می رسد.

دستگاه خشک کن گل محمدی دو کابین

ساز و کار این دستگاه نیز مانند نمونه تک کابین است. ظرفیت تولید در این دو نمونه دستگاه تنها تفاوت آن‌ها است،در این دستگاه همانند نام و نوعش، ظرفیت تولید دو برابر انواع تک کابین است. یکی از مزایای این دستگاه وجود چرخ ها در آن است. بدین ترتیب به راحتی حمل و نقل شده و از جایی به جای دیگر حرکت می کند.

دستگاه خشک کن گل محمدی تونلی

اگر تناژ محصول شما بسیار زیاد است، دستگاه تونلی گزینه مناسبی برایتان محسوب می شود. این نوع دستگاه برای خشک‌کن گل محمدی بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که ساز و کار این دستگاه با دو مورد ذکر شده (تک کابین و دو کابین) کاملا متفاوت است. این دستگاه مانند یک تونل است که دو سر آن باز می باشد.فرآیند کار این دستگاه بدین ترتیب است که محصول از یک‌ طرف وارد شده و از طرف دیگر بعد از رطوبت‌گیری خارج می‌شود. روش کار این دستگاه به ‌صورت کانتینیوز می باشد.به بیانی ساده‌تر می توان گفت که با این سیستم هیچ وقفه ای در فرآیند خشک کردن گل محمدی ایجاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *