انواع دستگاه خشک کنDryer

3 روش ساده برای خشک کردن آلو در خانه با خشک کن آلو

خشک کن آلو

خشک کن آلو بهترین وسیله برای درست کردن آلو خشک است .اگر آلو فراوان دارید، بهتر است آنها را خشک کنید. آلو خشک به طعم دادن به طیف وسیعی از غذاها کمک می کند. آنها همچنین برای میان وعده های خوشمزه و سالم درست می کنند. آلو خشک که به درستی نگهداری شود، می تواند برای مدت طولانی نگهداری شود. آیا در نهایت به این فکر می کنید که خودتان مقداری از آن را درست کنید؟ خوب، روش های مختلفی برای خشک کردن آلو وجود دارد.

نحوه خشک کردن آلو در خانه

خشک کردن آلو در فر

استفاده از فر یک روش محبوب، کاربردی و آسان برای خشک کردن آلو است.

هنگام خشک کردن آلو در فر این مراحل را دنبال کنید:

با استفاده از یک چاقوی تیز و کوچک، آلوها را به دو نیم کنید. دور گودال کار کنید. نیمه ها را از یکدیگر جدا کنید. گودال را بیرون بیاورید و دور بریزید. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن، می توانید آلوها را به قطعات کوچکتر نیز برش دهید.
آلوها را روی توری فر بچینید. آنها را درست روی قفسه قرار دهید. بین هر میوه کمی فاصله بگذارید. اگر آلوها خیلی نزدیک به هم بایستند، ممکن است روند کم آبی بدن تحت تأثیر قرار گیرد.
یک تکه فویل یا یک سینی فر با روکش فویل را زیر توری قرار دهید.
آلوها با گذراندن مراحل خشک شدن، آب زیادی آزاد می کنند. اگر آلوها را روی تابه فر قرار دهید، آب آن به تابه می‌چسبد و روی فرآیند خشک شدن تأثیر می‌گذارد. عاقلانه تر است که آلوها را مستقیماً روی قفسه بگذارید.
برای جلوگیری از بهم ریختگی، کف فر را یک لایه فویل بگذارید تا آب آن گرفته شود. همچنین می توانید از سینی فر پوشیده شده با فویل استفاده کنید و آن را زیر توری قرار دهید.
فر را روی 175 تا 200 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم کنید. آلو خشک وقتی بهترین کار را دارد که فر در کمترین دمای ممکن تنظیم شود.
شما می خواهید آلوها به طور یکنواخت خشک شوند. هر چند ساعت یکبار آنها را بررسی کنید. هر از چند گاهی آنها را برگردانید تا خشک شوند.
اکثر مردم دوست دارند آلو خشکشان ظاهری تیره و چروک داشته باشد و در عین حال کمی آبدار و نرم باشد. اگر می‌خواهید آلوهایتان کمی خشک‌تر شوند، آن‌ها را در مدت زمان بیشتری در آن نگه دارید.
آلوها را به محض اینکه میزان خشکی مورد علاقه خود را نشان دادند از فر خارج کنید

زمان خشک شدن به مقدار آب آلوها قبل از قرار دادن آنها در فر بستگی دارد. مهم است که به طور منظم آلوهای خود را چک کنید.

ممکن است لازم باشد برخی از آلوها را زودتر از بقیه جدا کنید. با این حال، به طور معمول، خشک کردن آلو در فر ممکن است حدود هشت ساعت طول بکشد.

خشک کن آلوخشک کردن آلو در دستگاه خشک کن میوه

برای خشک کردن آلو می توانید از دستگاه خشک کن آلو استفاده کنید. این گجت با استفاده از گرما و جریان هوا میزان آب آلو را کاهش می دهد. با از بین بردن موثر و ایمن رطوبت، یک دستگاه خشک کن از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و به حفظ آلوهای شما کمک می کند.

این مراحل را هنگام خشک کردن آلو در دستگاه خشک کن میوه دنبال کنید:

آلوهای تازه با کیفیت بالا را انتخاب کنید. از آلوهای کبود یا بیش از حد رسیده استفاده نکنید.
آلوها را بشویید. آنها را از وسط نصف کنید. برای این کار از یک چاقوی تیز کوچک استفاده کنید. ساقه و گودال را بردارید.
نصف‌های آلو را روی سینی‌های خشک کن قرار دهید. اگر آلو زیادی دارید، بد نیست آنها را نزدیک به هم در سینی ها قرار دهید. با این حال، مراقب باشید که میوه با هم همپوشانی نداشته باشد. همپوشانی بر گردش هوا تأثیر می گذارد و زمان خشک شدن را کاهش می دهد.
بعد از اینکه آلوها را روی سینی گذاشتید، آب‌گیری را روشن کنید تا فرآیند خشک کردن شروع شود. اگر آبگیر معمولی دارید، دما را روی ۱۱۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. اگر از میوه خشک کن اشراق صنعت استفاده می کنید، از 145 درجه استفاده کنید.

خشک کن آلو
برای اطلاع از زمان خشک کردن توصیه شده آلو، به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. زمان خشک شدن به عواملی مانند میزان آب آلو، ضخامت میوه، رطوبت، دما و ارتفاع بستگی دارد. به طور متوسط ​​آلوها در مدت 8 تا 14 ساعت در دستگاه آبگیری خشک می شوند.
هر چند وقت یکبار آلوها را چک کنید. آلوها را زمانی برگردانید که سرشان خشک شد و آلوها به راحتی آزاد شدند. اگر آلو به سینی بچسبد، هنوز مرطوب است. قبل از اینکه دوباره بچرخانید آن را چند ساعت دیگر بگذارید.
چند ساعت پس از چرخاندن آلوها، بررسی نهایی را انجام دهید. یک برش را بردارید، صبر کنید تا خنک شود و سپس قوام آن را با انگشتان خود بررسی کنید. اگر آلو در لمس شما خشک به نظر می رسد، این کار انجام شده است.
نصف های آلو ممکن است در زمان های مختلف خشک شوند. آنهایی را که فکر می کنید برای ذائقه شما به اندازه کافی خشک هستند را بردارید. برش های دیگر را به طور منظم بررسی کنید.
آلو خشک خود را به مدت نیم ساعت یا یک ساعت خنک کنید. قبل از اینکه آنها را ذخیره کنید مراقب باشید که کاملا خنک باشند.

خشک کن آلو

خشک کن آلو

اگر از این روش استفاده کنید ممکن است خشک کردن آلوهایتان بیشتر طول بکشد. با این حال، آلو خشک کن ساده و ارزان است. نیازی به استفاده از تجهیزات خاصی ندارد.

این مراحل را دنبال کنید:

آلوی رسیده را انتخاب کنید که هیچ گونه کبودی یا لکه بدی نداشته باشد.
چند قفسه خنک کننده تهیه کنید و آنها را روی صفحات کوکی قرار دهید. می توانید از هر قفسه ای استفاده کنید که اجازه می دهد هوا آزادانه در اطراف آلوها جریان یابد.
آلوها را با شستن و نصف کردن آنها آماده کنید. چاله ها را بیرون بیاورید.
آلوها را روی قفسه های خود بچینید. بین دو نیمه آلو فاصله کافی بگذارید تا هوا آزادانه در اطراف آنها جریان یابد.
یک تکه فویل زیر قفسه ها قرار دهید تا آب آلوها در اثر خشک شدن میوه از آلوها بیرون بیاید.
با قرار دادن پارچه پنیر روی قفسه ها از آلوها در برابر حشرات محافظت کنید.
ورقه های کوکی را در مکانی گرم و خشک قرار دهید. مکانی را پیدا کنید که خورشید بتواند مستقیماً روی آلوها بتابد. دمای بیرون باید بالاتر از 85 درجه باشد. رطوبت باید کمتر از 60٪ باشد. یک نسیم خوب به تسریع روند خشک کردن کمک می کند.
هر چند وقت یکبار نصف های آلو را برگردانید تا هر طرف به خوبی خشک شود.
سینی ها را هر شب داخل خانه ببرید.
آلوچه احتمالا بعد از چهار روز آماده نگهداری خواهد بود. آلو خشک باید چروکیده و کمی چرمی به نظر برسد اما سفت نباشد. اگر نصف ها را باز کنید، نباید دانه های رطوبتی در داخل میوه وجود داشته باشد.

خشک کن آلونحوه نگهداری و نگهداری آلو خشک

آلو خشک را به صورت آزاد در شیشه ها نگهداری کنید. شیشه ها را روزی یکبار به مدت حدود یک هفته تکان دهید تا رطوبت باقیمانده به طور مساوی بین آلوهای خشک پخش شود. در صورت مشاهده هرگونه تراکم روی شیشه، آلوها را به آبگیر برگردانید تا بیشتر خشک شوند.

آلو خشکآلو خشک را می‌توانید در کیسه‌های فریزر نگهداری کنید. هنگام استفاده از کیسه‌های فریزر، تا آنجا که می‌توانید از شر هوا خلاص شوید.

اگر آلوهایی دارید که در سمت خشک‌تر هستند، می‌توانید آن‌ها را در دمای اتاق نگهداری کنید. یک قسمت خنک و خشک از انباری خود را انتخاب کنید.

همچنین می توانید آلو خشک را داخل یخچال نگهداری کنید.

اگر ترجیح می دهید آلو خشک شما کمی رطوبت داخل آن باشد، می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید تا از تشکیل کپک جلوگیری کنید.

اگر آلوی خود را در یخچال یا انبار نگهداری کنید، احتمالاً به مدت 6 تا 12 ماه دست نخورده باقی می ماند. اگر آنها را در فریزر نگهداری کنید، از 12 تا 18 ماه می توانند ماندگاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *