خشک کن گوشت Meat dryer

خشک کن میگو

خشک کن میگو
4.6/5 - (17 امتیاز)
در روزگاری که یخچال نبود، مردم گوشت و ماهی خود را با نمک درست می کردند. آن را در یک محلول نمکی خیس کرده و سپس خشک کرده تا بسیار سفت شود، دقیقاً مانند آنچه که مردم بیش از صد سال پیش انجام می دادند. نمک ضد باکتری در نظر گرفته می شود زیرا رشد باکتری ها را در بسیاری از غذاها محدود می کند. با کاهش مقدار مولکول های آب  در غذاها غذاها را حفظ می کند. باکتری ها برای رشد به رطوبت نیاز دارند، بنابراین بدون آب کافی، نمی توانند در غذاهای حاوی نمک به خوبی رشد کنند. با این حال، استفاده از نمک برای نگهداری مواد غذایی چند مشکل دارد. یکی این است که طعم غذا بسیار شور است – حتی تند – زیرا برای نگهداری غذا باید از نمک زیادی استفاده کنید. بنابراین هنگام استفاده از میگوی خشک در دستور العمل های مورد علاقه خود، نمک باید اصلاح یا کاهش یابد.

خشک کن میگومیگو یک غذای دریایی غنی از پروتئین است. میگوی خشک در بسیاری از غذاهای آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی استفاده می شود و طعمی منحصر به فرد می دهد. دستگاه خشک کن میگوی تازه را در دمای پایین و متوسط ​​خشک می کند که میگو را بهتر خشک می کند. میگوی خشک هیچ تغییری در ارزش غذایی آن ایجاد نمی کند. بوی میگو حفظ شده و طعم آن بهتر است.

میگوهای خشک شده زمانی که در تماس مستقیم با هوا باشند، رطوبت را دوباره به دست خواهند آورد، بنابراین بسته بندی مهر و موم شده لازم است. اگر از بسته بندی وکیوم استفاده می کنید بهتر می توانید رنگ و عطر میگو را حفظ کنید.

این ماده در همه جا در بسیاری از غذاهای ویتنامی، به ویژه سوپ های مبتنی بر غذاهای دریایی استفاده می شود. جایی بین آنچوی و پارمزان نمکی و پر از اومامی است، اما با طعم اقیانوسی متمایز. برای هر غذایی که نیاز به پیچیدگی ملایم و غذاهای دریایی دارد عالی است.
با وجود اینکه میگوی خشک برای من یک غذای اصلی در تمام زندگی ام بوده است، هرگز فکر نمی کردم میگوی خودم را بگیرم و خشک کنم. از نظر تاریخی، ما برای پرورش میگو بسیار دور از شمال زندگی می کنیم – به طور کلی، آنها در آب های  شمالی به سمت جنوب صید می شوند. اما در سال‌های اخیر، آنها مسیر خود را به سمت خلیج چساپیک طی کرده‌اند، و تعداد آن‌ها تقریباً همه کسانی را که آن را می‌بینند شگفت‌زده کرده‌اند. بنابراین وقتی رفیقم از من دعوت کرد تا با او بیرون بروم و میگو بخورم، گفتم بله، انتظار داشتم چند پوند محصول بدهم. ما با 60 پوند برگشتیم، در هر اندازه. آنها را مرتب کردیم و من کوچکترین آنها را برای خشک کردن نگه داشتم.

روش در اینجا ساده است: آب نمک، سپس میگو را خشک کنید. هرچه میگو کوچکتر باشد بهتر است.

دستگاه میگو خشک کنچگونه میگو را خشک کنیم

نمک را در آب حل کرده و در یخچال بگذارید تا سرد شود. میگوها را اضافه کنید و اجازه دهید یک شب در آب نمک بماند . روز بعد آبکش کنید و آب اضافی را بگیرید. میگو را به طور یکنواخت روی سینی های آبگیر پخش کنید و در دمای 145 درجه فارنهایت به مدت 2 ساعت آبگیری کنید، سپس دما را به 120-125 به مدت 8+ ساعت کاهش دهید. شما واقعاً نمی توانید آنها را بیش از حد خشک کنید – زمانی که به راحتی از وسط نصف می شوند تمام می شوند. بگذارید تا دمای اتاق خنک شود و در ظرف در بسته یا در یخچال نگهداری کنید.

میگوهایی که استفاده می کنیم کمی بزرگتر از میگوهای خشک شده ای هستند که معمولا می خریم. برای اکثر دستور العمل های خود، آنها را در مخلوط کن یا غذاساز می ریزیم تا به قطعات کوچکتر تقسیم شوند.

1. میگو را دو یا سه بار بشویید تا مطمئن شوید که میگو تمیز است.

2. سر میگو را در حد نیاز بردارید.

3. میگوها را روی سینی ها قرار دهید، سپس سینی های پر از میگو را داخل دستگاه خشک کن قرار دهید.

4. درجه حرارت را روی 50 ~ 63 درجه سانتیگراد تنظیم کنید، و رطوبت را روی 10٪، برای خشک کردن میگو در نظر بگیرید .

5. پس از 5 ساعت خشک شدن، می توانید درب دستگاه خشک کن میگو را باز کنید تا بررسی کنید که آیا میگوی خشک می تواند به نیاز شما برسد یا خیر.

6. سپس می توانید تصمیم بگیرید که زمان بیشتری خشک کنید یا این خشک شدن را تمام کنید.

میگوهای خشک شده زمانی که در تماس مستقیم با هوا باشند، رطوبت را دوباره به دست خواهند آورد، بنابراین بسته بندی مهر و موم شده لازم است. اگر از بسته بندی وکیوم استفاده می کنید بهتر می توانید رنگ و عطر میگو را حفظ کنید.

1 دیدگاه در “خشک کن میگو

  1. علی گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *