انواع دستگاه خشک کنDryer

دستگاه خشک کن کابینتی چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه خشک کن کابینتی یک محیط خشک کننده که به فضای کم نیاز دارد اما سطح نسبتا زیادی را برای خشک شدن و توانایی ایجاد تغییرات مکرر در محصول را فراهم می کند.خشک کن کابینت از یک محفظه خشک کن با سیستم گرمایشی یک پارچه تشکیل شده بنابراین خشک کردن کارآمد با حداقل فضا ی مورد نیاز و سطح خشک کننده نسبتا بزرگ می تواند حاصل شود.

دستگاه خشک کن کابینتی برای خشک کردن محصولات زیر مناسب است:

خشک کن میوه کابینتی
محصولات شیمیایی: کالاهای فلزی در صنایع دارویی و شیمیایی شامل: اکسید فلز رنگ بادرها و غیره.
محصولات میوه و سبزی: هویج لوبیا نخود شوید جعفری قارچ اسفناج گیاهان دارویی.
فرآورد های گوشتی: گوشت، ماهی، مرغ، غذاهای خانگی.
سایر محصولات ریز که در آن باید رطوبت سطح خشک شود.

طریقه خشک کردن محصولات در دستگاه میوه خشک کن کابینتی

در خشک کن کابینتی خوراک روی سینی هایی بارگذاری می شود که بسته به مقدار مواد مورد نیاز برای پردازش و از این رو اندازه خشک کن روی چرخ دستی‌ها بارگیری می شود باید محفظه خشک‌کن وارد می‌شوند درب بسته شده و سیستک آب بندی شود.بسته به توزیع و اندازه ذرات خوراک ممکن است سینی ها یک کف جامد یا سوراخ دار داشته باشند حامل ( به طور معمول هوا) از طریق مجرای ورودی یا کانال بازیافت به محفظه گرمایش کشیده می‌شوند هوا در این منطقه به دمای مورد نیاز گرم می‌شود پس با توجه به نیاز های خاص خشک کردن از یک سمت به سمت دیگر جریان متقاطع یا از پایین به بالا جریان از یک بستر با یک حرکت دایره ای توزیع می‌شود.

اندازه و سرعت خشک کن های کابینتی

خشک کن های کابینتی در اندازه های مختلف وجود دارند و ممکن است در واحد های بزرگتر دارای فضا های متعدد باشند هم‌چنین ممکن است بیش از یک محفظه گرمایش وجود داشته باشد واحد ها میتوانند به صورت الکتریکی گرم شوند دارای منبع گرمای گاز یا LFO باشند یا از منابع حرارتی غیر مستقیم مانند بخار یا روغن حرارتی استفاده کنند.

خشک کن لباس کابینتیویژگی های دستگاه خشک کن کابینتی

ظرفیت محفظه 100 کیلویی است. عایق ضخیم وبه درستی مهر و موم شده است. پوشش قاب و دامنه محصول هستند کاملا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. اجزا تهویه ساخته شداند از فولاد ورق گالوانیزه.دستگاه خشک کن کابینتی برای خشک کردن میوه های خرد شده و سبزیجات زمان بلانچینگ که کل محتوای محفظه خشک کردن در آن است گرم شده به دمای تنظیم محفظه خشک کردن در ان است گرم شده به دمای تنظیم شده می‌تواند از قبل تنظیم شود پس از رسیدن به این دما فرآیند خشک کردن واقعی با گردش هوای کنترل شده اغاز می‌شود.

میوه خشک کن کابینتیخشک کن های کابینت چگونه کار می کنند؟

در خشک‌کن کابینتی موادی که برای خشک کردن درآن نیاز داریم برای خشک شدن قرار داده می‌شود ولی با مکانیزم خشک شدن مداری عمل نمی کنید بسیاری از خشک‌کن های کابینتی که امروزه تولید می شوند دارای سیستم فن و کنترل هستند تا از لحاظ انرژی بسیار کارامد باشند.یکی از مهم ترین دلایل خشک کردن محصولات غذایی،کاهش میکرو ارگانیسم های بیماری زا و افزایش عمر مواد غذایی می باشد.زیرا محیط های مرطوب زمینه ی مناسبی را برای رشد میکروب ها و گسترش آلودگی ها به وجود می آورد.انواع خشک کردن مواد غذایی به شرح ذیل است:1.خشک کردن طبیعی 2. خشک کردن مصنوعی خشک کردن طبیعی: در این روش ازعوامل طبیعی موجود در طبیعت استفاده می شود،مانند انرژی خورشیدی خشک کردن به روش مصنوعی: در این روش از ماشین آلات خشک کن برای حذف آب اضافی موجود در مواد غذایی بهره می برند نهایتا زمان نگهداری مواد غذایی افزایش خواهد یافت.

1 دیدگاه در “دستگاه خشک کن کابینتی چیست و چگونه کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *