خشک کن سبزی Vegetable dryer

چگونه پیاز را بادستگاه خشک کن پیاز خشک کنیم؟

خشک کن پیاز

1.پیاز را دو یا سه بار بشویید تا از تمیز بودن پیاز مطمئن شوید.

2. پیاز را به قطعات کوچک در حدود 5-8 میلی متر یا به دلخواه برش دهید.

3. خلال پیاز را برای چند دقیقه در آب تمیز قرار دهید.

4. تکه های پیاز را روی سینی ها قرار دهید، سپس سینی ها را داخل دستگاه خشک کن پیاز قرار دهید.

5. دما را روی 60 درجه سانتیگراد و رطوبت را روی 10٪ تنظیم کنید، دستگاه خشک کن پیاز را روشن کنید.

6. پس از 4-8 ساعت خشک شدن، می توانید درب خشک کن را باز کنید تا بررسی کنید که آیا پیاز خشک شده می تواند به نیاز شما برسد یا خیر.

7. سپس می توانید تصمیم بگیرید که زمان بیشتری خشک کنید یا این خشک شدن را تمام کنید.

ضخامت های مختلف پیاز زمان خشک شدن متفاوتی خواهد داشت، نازک تر، زمان خشک شدن کوتاه تر خواهد بود. برش‌های پیاز خشک شده زمانی که در تماس مستقیم با هوا باشند، رطوبت را دوباره به دست می‌آورند، بنابراین بسته‌بندی مهر و موم شده لازم است. در صورت استفاده از بسته بندی وکیوم می توانید رنگ و عطر خلال پیاز را بهتر حفظ کنید.

خواص پیاز و تولید جهانی

پیاز یک ماده غذایی ضد پیری خوب است که از سرماخوردگی نیز جلوگیری می کند. بعد از خشک شدن پیاز، آن را به صورت پودر پیاز در می آورند و می توان از آن به عنوان چاشنی استفاده کرد. دستگاه خشک کن پیاز تازه را در دمای پایین و متوسط ​​خشک می کند که پیاز را بهتر خشک می کند. پیاز خشک هیچ تغییری در ارزش غذایی آن ایجاد نمی کند. بوی پیاز حفظ شده و طعم آن بهتر است.یک سبزی بسیار پرمصرف، رتبه سوم را در تولید سبزیجات عمده جهان دارد. علاوه بر ایجاد طعم و طعم لذیذ به دلیل تند بودن در بسیاری از غذاهای آشپزی، چندین هدف دارویی نیز دارد. فرآوری و نگهداری پیاز با وسایل مناسب از دیرباز یکی از مهم ترین حوزه ها بوده است. انواع مختلفی از درمان های دنبال شده برای آبگیری پیاز مانند خشک کردن هوای همرفتی، خشک کردن خورشیدی، خشک کردن بستر سیال، خشک کردن مایکروویو خلاء، خشک کردن مادون قرمز و خشک کردن اسمزی وجود دارد. خشک کن پیازتولید جهانی پیاز 64.48 میلیون تن از 3.45 میلیون هکتار مساحت است. تقریباً 8 درصد از این تولید جهانی پیاز در سطح بین المللی معامله می شود. بیشترین بهره وری پیاز در ایرلند (58 تن در هکتار) و پس از آن جمهوری کره (57 تن در هکتار)، ایالات متحده آمریکا (55.88 تن در هکتار)، اسپانیا (52 تن در هکتار)، شیلی (48.50 تن در هکتار) و استرالیا (49 تن در هکتار) در حالی که هند دارای بهره وری 13.20 تن در هکتار است. هند هر سه نوع پیاز را تولید می کند. قرمز، زرد و سفید. تولید و همچنین ارزش بازار این سبزی بالقوه روز به روز در حال افزایش است.

پیاز کالری کمی دارد اما طعم فراوانی را به طیف گسترده‌ای از غذاها اضافه می‌کند. پیاز به دلیل ارزش غذایی و کاربرد آن به عنوان داروی گیاهی در کشور ما شناخته شده است. دارای مقادیر متوسط پروتئین، چربی، فیبر و مقادیر مناسبی از کلسیم، فسفر و پتاسیم، ویتامین C و ب6 است. به غیر از پیاز، حتی ساقه آن نیز خوراکی است. ساقه حاوی مقدار زیادی کاروتن و آهن است. پیاز هم گلوکز (قند کاهنده) و هم ساکارز (قند غیرکاهنده) دارد. طعم تند پیاز به دلیل روغن فرار آلیل پروپیل دی سولفید موجود در آن است. ترکیب تقریبی و مقادیر انرژی پیاز خام و کم آب در جدول نشان داده شده است

سبزی حشک شده نوعی غذای محبوب برای پاسخگویی به سبک زندگی سریع و پربازده امروزی است. پس از خشک شدن، رطوبت سبزیجات به 4 تا 13 درصد کاهش می‌یابد و فعالیت آب (Aw) به حدود 0.7 کاهش می‌یابد که باعث می‌شود میکروارگانیسم و ​​آنزیم در حالت بازدارندگی قرار گیرند، بنابراین سبزی خشک شده را می‌توان به مدت 2 سال نگهداری کرد. -3 سال پس از مهر و موم یا بسته بندی در خلاء. بنابراین کم آبی و خشک کردن یک فرآیند رایج سبزیجات است.
با افزایش استفاده از پیازهای خشک شده، آنها اغلب برای مصرف مستقیم یا پردازش بیشتر خشک می شوند. در عین حال، فرآیند خشک کردن پیاز به ذخیره سازی کارآمد برای استفاده از آنها در خارج از فصل و کاهش حمل و نقل فله کمک می کند و حمل و نقل را تسهیل می کند. پیاز خشک محصولی است که در تجارت جهانی اهمیت زیادی دارد که به صورت پوسته پوسته، چرخ کرده، خرد شده یا پودر تولید می شود. علاوه بر این، فرآیندخشک کردن پیاز نیز می تواند رطوبت اضافی را از لایه های بیرونی پیاز حذف کند. پوست خشک شده یک مانع سطحی در برابر از دست دادن آب و عفونت میکروبی ایجاد می کند و در نتیجه بافت خوراکی اصلی را با طعم تازه حفظ می کند. خشک کردن همچنین انقباض در حمل و نقل بیشتر را کاهش می دهد، وقوع جوانه زدن را کاهش می دهد و به محصول اجازه می دهد قبل از مصرف تازه یا ذخیره طولانی مدت برسد.

انواع پیاز مناسب برای خشک کردن

برای ذخیره سازی و پردازش کارآمد، پیازها باید از رطوبت اولیه حدود 82 درصد تا 6 درصد یا کمتر خشک شوند. همه انواع پیاز برای فرآیند خشک کردن مناسب نیستند، انواع خاصی از پیازهای کشت شده را می توان با دستگاه خشک کن، پیاز سفید با محتوای جامد کل 15 تا 20 درصد و دارای تندی بالا مانند پیاز کریول، پیاز ساوث پورت گلوب و پیاز خشک کرد.

دستگاه خشک کن پیازخشک کردن پیاز با هوای گرم

خشک کردن با  خشک کن هوای گرم یک روش خشک کردن تجاری متعارف برای کاهش رطوبت سبزیجات و میوه ها به سطح مورد نیاز است که بر اساس هوای گرم گردشی تولید شده از کار ترکیبی فن گردش هوا و دستگاه بخاری است. پیازهای ورقه شده یکنواخت را در یک لایه نازک روی سینی های  خشک کن با هوای گرم خشک می کنند. دمای هوا برای خشک کردن پیاز معمولاً بین 50 تا 80 درجه سانتیگراد است.

تابش مادون قرمز همراه با خشک کردن پیاز در هوای گرم

گرمایش تابش مادون قرمز مزایای زیادی نسبت به خشک کردن هوای داغ معمولی دارد. هنگامی که از تابش مادون قرمز برای گرم کردن یا خشک کردن سبزیجات یا میوه ها استفاده می شود، تابش به سطوح سبز یا میوه در معرض برخورد می کند و نفوذ می کند و انرژی تابش به گرما تبدیل می شود. این نوع خشک کردن پیاز، زمان فرآیند خشک کردن کوتاه‌تری دارد و کیفیت خلال‌های پیاز بهتر است.

خشک کردن با مایکروویو یک روش خشک کردن با سرعت خشک کردن بالا، راندمان حرارتی بالا و بدون آلودگی است و به طور گسترده در فرآیند آبگیری مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا توسعه صنایع غذایی را بسیار ارتقا داده است. خشک کردن مایکروویو بر اساس یک حالت گرمایش حجمی منحصر به فرد است که توسط تابش الکترومغناطیسی تسهیل می شود. در مقایسه با سایر روش های آبگیری، استفاده از دستگاه خشک کن مایکروویو برای پردازش پیاز نیز برتری زیادی دارد. خشک کردن پیاز در مایکروویو مصرف انرژی پایین و نتایج خشک شدن سریعتر دارد و کیفیت پیاز خشک راضی می شود.

ارزش غذایی پیاز و پیاز خشک شده

پر مصرف ترین سبزی در تهیه غذای جهان به ویژه در کشورهای گرمسیری است. اگرچه در دسته سبزیجات قرار می گیرد، اما دارای ویژگی های خاصی است که به طعم و مزه غذا می افزاید و از این رو عمدتاً در هند برای آشپزی و آماده سازی آشپزی استفاده می شود. علاوه بر افزودن طعم و طعم لذیذ، پیاز به دلیل اثرات هیپوکلسترولمیک، ترومبولیتیک و آنتی اکسیدانی به عنوان یک ترکیب دارویی خوب برای آب مروارید، بیماری های قلبی عروقی و سرطان عمل می کند.

ترکیب تقریبی و ارزش انرژی پیاز خام و خشک شده (در هر 100 گرم پیاز)

مشخصات پیاز بزرگ پیاز کوچک ساقه پیاز پیاز خشک شده
رطوبت، g 86.6 84.3 87.6 4.6
پروتئین، گرم 1.2 1.8 0.9 10.6
چربی، g 0.1 0.1 0.2 0.8
مواد معدنی، g 0.4 0.6 0.8 3.5
فیبر، گرم 0.6 0.6 1.6 6.4
کربوهیدرات، گرم 11.1 12.6 8.9 74.1
انرژی، Kcal 50.0 59.0 41.0
کلسیم، میلی گرم 46.9 40.0 50.0 300.0
فسفر، میلی گرم 50.0 60.0 50.0 290.0
آهن، میلی گرم 0.6 1.2 7.43 2.0
کاروتن، میکروگرم 15.0 595.0
تیامین، میلی گرم 0.08 0.08 0.42
ریبوفلاوین، میلی گرم 0.01 0.02 0.03 0.06
نیاسین، میلی گرم 0.4 0.5 0.3
اسید فولیک، میلی گرم 6.0
ویتامین C، میلی گرم 11.0 2.0 17.0 147.0
منیزیم، میلی گرم 16.0 104.0
سدیم، میلی گرم 4.0 2.2 40.0
پتاسیم، میلی گرم 127.0 109.0 1000.0
مس، میلی گرم 0.18 0.45
منگنز، میلی گرم 0.18 0.74
مولیبدن، میلی گرم 0.03 2.29
روی، میلی گرم 0.41

قیمت دستگاه خشک کن پیاز

دستگاه خشک کن پیاز برای مصارف صنعتی و خانگی در شرکت اشراق صنعت تولید و به بازار عرضه می شود برای اطلاع دقیق از قیمت دستگاه خشک کن پیاز و میوه با ما در تماس باشید .

خشک کن هوای گرم برای خشک کردن پیاز

خشک کن هوای گرم با ارتقا زیاد  به سطح پیشرفته در داخل و خارج از کشور رسیده است، خشک کن هوای گرم از فن جریان محوری با سیستم کنترل دمای ثابت خودکار استفاده می کند. راندمان حرارتی آن بیش از 95٪ است، یک روش انتقال حرارت همرفتی را برای گرم کردن هوا اتخاذ می کند. هوای تازه از مکمل ورودی هوا، رطوبت زباله از سیستم رطوبت زدایی خارج می شود. به طور مداوم هوای تازه و رطوبت تخلیه شده را اضافه کنید تا رطوبت نسبی صحیح در خشک کن حفظ شود. بزرگترین ویژگی این سری از دستگاههای خشک کن بخشی از چرخه هوای گرم در کابینت است، کل چرخه بسته است، به طوری که انتقال گرما را افزایش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

خشک کن پیاز

خشک کن پیاز خانگی

دستگاه خشک کن پیاز خانگی و صنعتی در شرکت اشراق صنعت تولید شده و در اندازه های مختلف طبق نیاز مشتری به فروش می رسد از انجایی ک پیاز یکی از پر مصرفترین سبزیجات می باشد .خشک کردن این سبزی می تواند به در دسترس بودن آن در همه فصول کمک کند .

پیاز خشک شده ویژگی های بسیارخوبی دارد که باعث شده طرفداران بیشتری نسبت به پیاز سرخ شده داشته باشد خشک شدن پیاز کمک بسیاری به حفظ طعم و سرخ شدن سریع آن دارد .

خشک کن پیاز خانگیخصوصیات خشک کن پیاز

  • مجهز به سنسور کنترل دما و رطوبت
  • گردش هوای گرم توسط فن های تعبیه شده
  • قابل تنظیم بودن
  • جا به جایی آسان به دلیل داشتن چرخ

قیمت دستگاه خشک کن پیاز

قیمت دستگاه خشک کن پیازقیمت دستگاه خشک کن پیاز  را از چه منابعی می توان به دست آورد؟ آیا در سایت های اینترنتی لیست قیمت انواع دستگاه های خشک کن ارائه شده است؟

پیاز  از مهم ترین انواع صیفی جات در جهان به شمار بوده که در صنعت آشپزی کاربرد دارند.
امروزه رستوران ها و مراکز طبخ غذا برای نگهداری طولانی مدت اقدام به خرید پیاز خشک می کنند.
تولید پیاز  به صورت خشک امروزه توسط واحد های صنعتی و نیمه صنعتی متعددی در کشور انجام می شود و تولید این محصولات به صورت خشک نیازمند دستگاه خشک کن پیاز و سیر بوده تا ماندگاری آن ها را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *