انواع دستگاه خشک کنDryer

مزایای خشک کن هوای گرم

خشک کن هوای داغ

خشک کن های هوای گرم در یک چرخه باز کار می کنند. هوای محیط از طریق یک فیلتر کشیده می‌شود، گرم می‌شود و سپس قبل از تخلیه به کف کارخانه، از گرانول رزین در قیف خشک‌کن عبور می‌کند. برخی از خشک کن ها دارای یک دریچه تعویض هستند که امکان گردش نسبی هوای مرطوب را فراهم می کند. دمای خشک شدن و سرعت جریان هوا را می توان از طریق واحد بخاری/دمنده کنترل کرد. خشک کن های هوای داغ گرما را از طریق همرفت انتقال می دهند.

1. بیشتر هوای گرم در خشک کن به گردش در می آید، بنابراین راندمان حرارتی بالا است و در انرژی صرفه جویی می شود. راندمان حرارتی این  خشک کن هوای گرم می تواند به حدود 70 درصد برسد.

2. پنکه جریان محوری با نویز کم و مقاومت در برابر دمای بالا را بپذیرید.
3. مجهز به صفحه تقسیم کننده هوای قابل تنظیم در داخل فر، مواد را می توان به طور یکنواخت خشک کرد.
4. صدای کم، عملکرد قابل اعتماد و ایمن، کنترل دما، نصب و نگهداری آسان.
5. سینی خشک کن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، جابجایی آسان، بادوام و راحت تمیز می شود.
6. منبع گرما را می توان از بخار و برق انتخاب کرد. با مقایسه این دو راه گرمایش، روش گرمایش برقی به دلیل راحت تر و ایمن تر بودن روش گرمایش با بخار پیشنهاد می شود.
7. کاربرد گسترده: برای خشک کردن و آبگیری سبزیجات، میوه ها، گیاهان دارویی چینی، رنگدانه، پایان پخت و سایر مواد قابل استفاده است.

قطعات اصلی دستگاه خشک کن گردش هوای گرم

1. بشقاب پخت:
♦صفحه پانچ شده: نفوذپذیری متوسط، مناسب برای مواد ذرات معلق
♦ صفحه دستی چند مربعی: نفوذپذیری خوب، مناسب برای نوار و آمپر; برش مواد و مواد شل
♦ صفحه غیر متخلخل: نفوذپذیری بد، مناسب برای پودر و مواد مایع
2. فن جریان محوری: سر و صدای کم و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا. فن را می توان سفارشی کرد.
3. وسیله نقلیه پخت: وسایل نقلیه پخت و چرخ های آن از فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. سفارشی سازی آنها نیز موجود است.

قطعات دستگاه خشک کن هوای داغ

اصول کار دستگاه خشک کن هوای داغ

دستگاه خشک کن مواد غذایی توسط بخاری از طریق بخار یا برق گرم می شود و هوای گرم زیادی در خشک کن به گردش در می آید. اصل کار دستگاه میوه خشک کن صنعتی به شرح زیر است: تامین مداوم هوای تازه از ورودی هوا به داخل خشک کن و سپس تخلیه از خروجی اگزوز مرطوب می رود که باعث افزایش اثر انتقال حرارت می شود. بنابراین رطوبت مواد داخل به تدریج کاهش می یابد.

خشک کن هوای گرم

خشک کن هوای گرم برای پیش گرم کردن و خشک کردن پلاستیک های غیر رطوبت گیر یا کمی رطوبت گیر مناسب هستند. این سیستم‌ها از هوای محیط برای خشک کردن پلاستیک‌ها با دور بردن رطوبت سطح استفاده می‌کنند، اما بدون استفاده از مواد خشک‌کننده. استفاده از هوای محیط به این معنی است که نتایج خشک کردن بسته به شرایط آب و هوایی غالب متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *