خشک کن سبزی Vegetable dryer

نحوه خشک کردن نعنا (3 روش برای نعناع خشک)

چگونه نعناع را در خانه با سه روش انتخاب کنید: خشک کردن در فر، با استفاده از دستگاه خشک کن، یا خشک کردن با هوا. این پست همچنین شامل فواید نعناع و نحوه نگهداری، تبدیل و استفاده از نعناع خشک شده است!

خشک کردن نعنافکر می‌کنم وسواس من در مورد خشک کردن و حفظ آب تقریباً در زمان مناسبی به وجود آمد. در کنار روش‌های DIY برای چیزهایی مانند «گوجه‌فرنگی خشک شده» و پرک‌های سیر و پیاز، اکنون به سراغ گیاهان دارویی می‌روم – مانند نحوه خشک کردن نعنا، رزماری و آویشن.

از فضای اضافی خود (و باغ!!) برای رشد گیاهان بیشتر استفاده کنم، به این معنی که دائماً به دنبال راه هایی برای ماندگاری بیشتر گیاهانم هستم. من قبلاً گیاهان را در یخچال و فریزر نگهداری می‌کنم، اما یادگیری نحوه خشک کردن برگ‌ها (و ساقه‌های نعنا) می‌تواند برای نگهداری از نعناع برای ماندگاری طولانی عالی باشد. به علاوه، معمولا تازه تر و طعم بهتری نسبت به نسخه های خریداری شده در فروشگاه دارد.

نعنا خشک شدههنگام نگهداری نعناع در خانه، می‌توانید به راحتی برگ‌های نعناع خشک، نعناع له شده، نعناع پودری و غیره را تهیه کنید. از همه بهتر، راه‌های زیادی برای استفاده از سبزی خشک وجود دارد – در مخلوط ادویه‌ها، برای سس‌ها و سس‌ها، برای نعناع. چای، و غیره. برای تعداد زیادی گزینه بیشتر، بخش «کاربردها» را در زیر بررسی کنید.

مزایای نعناع

بر کسی پوشیده نیست که نعناع همراه با بوی و طعم فوق العاده، سال ها (و سال ها و سال ها) در چندین روش دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی نیز وجود دارد، از جمله نعناع و نعناع. چه آن را بخورید، چه آن را استنشاق کنید، چه به شکلی آن را روی پوست خود بمالید، فواید آن از روشی به روش دیگر متفاوت است.

نعناع نسبتاً غنی از چندین ماده مغذی است – حاوی مقادیر خوبی از ویتامین A (که برای سلامت چشم ضروری است)، منگنز و آهن، و همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان است.

فواید نعنا

همچنین راه های مختلفی وجود دارد که از نعناع برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می شود. با این حال، اکثر آنها با روغن نعناع (ضروری) به جای نسخه های تازه یا خشک درمان می شوند. به همین ترتیب، چندین مزیت بالقوه مرتبط با استنشاق نعناع وجود دارد – از افزایش هوشیاری تا کمک به علائم سرماخوردگی، مانند رفع احتقان.

وقتی صحبت از مصرف برگ‌های نعناع تازه یا خشک می‌شود، تحقیقات مربوط به فواید سلامتی محدود است. از طرفی، طعم عالی دارد و عوارض جانبی زیادی ندارد!

نحوه خشک کردن نعنا

سه راه اصلی برای خشک کردن نعناع وجود دارد که شامل استفاده از دستگاه خشک کن، اجاق گاز، یا خشک کردن با هوا می باشد. استفاده از آبگیر روش ترجیحی من برای حرارت کم و چرخش سریع است.

خشک کن نعنا

خشک کردن نعناع در فر می‌تواند سریع باشد، اما باید مراقب باشید که برگ‌ها را نپزید/سوزانید، زیرا اغلب نمی‌توانید دمای آن‌ها را پایین بیاورید.

در نهایت، نعناع خشک کردن با هوا یک گزینه عالی بدون گرما است، اما واقعاً فقط در آب و هوای گرم که مرطوب نیستند کار می کند (اتاقی که دمای آن حدود 60 تا 68 درجه فارنهایت / 15 تا 20 درجه سانتیگراد است، به خوبی کار می کند). آب و هوای سرد/مرطوب ممکن است منجر به کپک زدن نعناع شود.

گیاه را بشویید و خشک کنید

مهم است که نعناع را قبل از آبگیری بشویید و با دقت خشک کنید تا از شر هر گونه موجودات و میکروب خلاص شوید.

شستن نعنا

مهم است که قبل از خشک کردن نعناع از شر تمام رطوبت اضافی خلاص شوید، بنابراین می‌توانید قبل از استفاده از روش اجاق یا آب‌گیری، اجازه دهید به مدت 30 تا 60 دقیقه در هوا خشک شود، یک بار دیگر خشک شود.

در یک آبگیر پس از آبکشی و خشک شدن، برگ های نعناع را از روی ساقه ها جدا کنید (در صورت تمایل می توانید ساقه ها را جداگانه خشک کنید).

برگ نعنابرگ ها را در یک لایه روی سینی/های آبگیر خود قرار دهید، مطمئن شوید که فضایی در بین آن ها برای گردش هوا باقی می گذارید. نعناع را در دمای 40 درجه سانتیگراد / 105 درجه فارنهایت به مدت 2 تا 5 ساعت خشک کنید، تا زمانی که به جای خم شدن، شکننده و خرد شوند.

خشک کن نعنا

زمان بر اساس دستگاه شما، میزان خشک کردن، آب و هوای شما و غیره متفاوت خواهد بود. بهتر است بعد از 2 ساعت آنها را بررسی کنید و سپس هر 15 تا 20 دقیقه یکبار آن را بررسی کنید.

اجازه دهید برگ‌های نعناع خشک کاملاً خنک شوند قبل از انتقال به شیشه دربسته.

در خشک کن سبزی

پس از آبکشی و خشک کردن نعناع، ​​برگ‌ها را از ساقه‌ها جدا کنید (یا فعلاً آن‌ها را رها کنید) و آن‌ها را روی یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، با فاصله برای گردش هوا قرار دهید.

سینی را در خشک کن در کمترین درجه حرارت قرار دهید، بهتر است دمای آن زیر 200 درجه فارنهایت/95 درجه سانتیگراد باشد (دمای بالاتر می تواند باعث قهوه ای شدن و پختن نعناع شود). بسته به دما، این فرآیند زمان متفاوتی را می طلبد.

برای مثال، دمای 120 درجه فارنهایت/50 درجه سانتیگراد ممکن است بین 1.5 تا 4 ساعت طول بکشد. 180 درجه فارنهایت / 80 درجه سانتیگراد ممکن است 1-2.5 ساعت طول بکشد. این می تواند ایده خوبی باشد که درب خشک کن را با استفاده از یک قاشق چوبی مقاوم در برابر حرارت باز کنید تا بخار آن آزاد شود و برگ ها سریعتر خشک شوند (و همچنین از گرم شدن بیش از حد آنها جلوگیری شود). همچنین می‌توانید برگ‌های نعناع را بعد از ۱ ساعت برگردانید تا سریع‌تر خشک شود.

نعنا خشک

خشک کردن در هوای آزاد

بعد از آبکشی و خشک کردن نعناع (تازه)، می توانید آن را به صورت دسته گلی جمع کنید و با یک تکه ریسمان در انتهای ساقه ها به هم ببندید.

دسته نعنا را در مکانی گرم و دارای تهویه مناسب به دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید. می توانید این کار را با ایجاد یک دستگاه آویز با نخ، خشک کردن دسته گل نعناع از چوب لباسی یا حتی استفاده از قفسه خشک کن گیاهان انجام دهید.

اگر در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید از این روش استفاده کنید تا نعناع شما کپک نزند. همچنین مطمئن شوید که آنها را دور از نور خورشید خشک کنید زیرا نور خورشید باعث قهوه ای شدن برگ ها و از بین رفتن اسانس های نعناع می شود.

اجازه دهید بین چند روز تا 1 تا 2 هفته خشک شود تا خشک شود و در هنگام لمس «خرد» شود. با توجه به زمان خشک شدن طولانی، پوشاندن گیاهان با یک “پوشش محافظ” تهویه شده مانند یک کیسه کاغذی می تواند ایده خوبی باشد تا از نشستن گرد و غبار روی گیاهان (و موجودات کوچک) جلوگیری شود.

نحوه نگهداری نعناع خشک پس از خشک شدن

، فرقی نمی کند که از چه روشی استفاده می کنید، برگ های خشک نعناع همچنان باید سبز رنگ و عطر نعناع قوی داشته باشند. اگر به میزان قابل توجهی تیره شده باشد، احتمالاً «پخته»/سوخته است.

می توانید برگ ها را به صورت کامل، خرد شده (با دست یا غذاساز) یا به صورت پودر (با استفاده از آسیاب قهوه/ادویه یا غذاساز برای مدت طولانی تری نگهداری کنید). در ظروف شیشه ای دربسته نگهداری کنید و از هر چیزی متخلخل (مانند مقوا و پلاستیک های خاص) که روغن ها را جذب می کند خودداری کنید.

بسته یندی نعنا خشک

نعناع خشک را تا 12 ماه در یک منطقه خنک و تاریک نگهداری کنید تا طراوت اختیاری داشته باشد. پس از آن، از نظر کیفیت شروع به افت می کند.

نکته اصلی: در روزهای بلافاصله پس از خشک شدن نعناع، ​​برگها را برای هر گونه رطوبت در ظرف بررسی کنید. در صورت وجود، فرآیند خشک کردن را برای مدتی بیشتر تکرار کنید. در غیر این صورت، کل نعنا می تواند کپک بزند.

نحوه استفاده از نعناع خشک

راه های زیادی برای لذت بردن از نعناع خشک وجود دارد، از جمله:

مورد استفاده برای چای نعناع: 1 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک را به لیوان آب داغ خود اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه دم کنید.

به عنوان بخشی از مخلوط ادویه و نمک. در داخل کره مرکب گیاهی. در تزازیکی و غذاهای مشابه – مانند این سالاد خیار لبنانی (خیار بی لبان). به دستور العمل های پنیر اضافه شده – مانند این پنیر بز یا فتا گیاهی گیاهی. در مارینادها و سس ها – مانند این سس تاهینی با لیموترش خوشمزه با 5 ماده یا سس سالاد تمشک آسان. به عنوان بخشی از “مالش” / ماریناد برای گوشت یا توفو.

در کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی – مانند چای سرد بلک بری ارل گری یا لیموناد تمشک تازه (به طور طبیعی شیرین شده).

داخل سوپ و خورش همچنین می توانید از برگ های خشک نعناع در برنامه های زیبایی مانند صابون استفاده کنید

بهترین زمان برای برداشت نعنا چه زمانی است؟

بهتر است نعناع را درست قبل از گلدهی برداشت کنید – معمولاً اواخر بهار. این زمانی است که روغن آنها در سطح “اوج” خود خواهد بود. همچنین بهتر است آنها را در اوایل صبح قبل از اینکه نور خورشید/گرما هر یک از روغن ها را تبخیر کند، برداشت کنید. برگ هایی را انتخاب کنید که تازه، روشن و سبز باشند.

آیا ساقه نعنا را می توان خشک کرد و استفاده کرد؟

بله، برای ضایعات کمتر، می توانید از ساقه ها برای چای نعناع نیز استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به صورت پودر نعناع خرد کنید.

تبدیل نعناع تازه به نعناع خشک چیست؟

از 1/3 مقدار نعناع خشک به نعناع تازه استفاده کنید. یعنی 1 قاشق چای خوری خشک شده برای 3 قاشق چای خوری (1 قاشق غذاخوری) نعناع تازه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *