انواع دستگاه خشک کنDryer

خشک کن خوراک دام

خشک کن خوراک دام

خشک کن خوراک دام  20 تن در ساعت مواد مورد استفاده در خوراک دام، مانند مخلوطی از غلات مصرف شده یا ضایعات نانوایی را خشک می کند. این سیستم برای کاهش رطوبت در مواد غذایی از طریق خشک کن چرخشی مستقیم طراحی شده است. انتشار ذرات معلق (گرد و غبار) با استفاده از دستگاه استخراج گرد و غبار مرطوب کنترل می شود.

این سیستم شامل اجزای اصلی زیر است:

  • سیستم تغذیه مواد:  قیف مخصوص تغذیه و نوار نقاله پیچی تافمن
  • خشک کن چرخشی: خشک کن  دوار با آتش مستقیم، درایو، آب بندی، مشعل صنعتی و محفظه احتراق
  • تخلیه مواد خشک:  نوار نقاله پیچی شیبدار تافمن
  • دستگاه های کنترل آلودگی هوا: جمع کننده  گرد و غبار با فیلتر آب و یک فن داخلی و القایی
  • کنترل ها:  پانل های کنترل دکمه ای یا کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی، PLC، گزینه های موجود

روندکار خشک کن خوراک دام

خشک کن خوراک دام  مواد غذایی مرطوب حیوانات را به یک قیف با خط لغزش بالا تغذیه می کند که گرانش یک نوار نقاله پیچ تافمن را تغذیه می کند که مواد را مستقیماً به خشک کن منتقل می کند. خشک کن چرخشی مستقیم سیستم های خشک کردن  پیشرو صنعت خشک کردن است. یک واحد ساده، سیلندر چرخان شیبدار، با یک محفظه احتراق تعبیه شده است که در آن یک مشعل صنعتی گرما را از طریق محفظه و مرکز درام ساطع می کند. محفظه احتراق تضمین می کند که هیچ ماده اولیه در طول فرآیند خشک کردن سوخته نشود. این ماده آسیب ندیده با بلند کردن پروازها جمع آوری می شود و سپس به گازهای داغ احتراق آبشاری می شود. این اختلاط شدید گرمای مورد نیاز برای تبدیل فاز آب مایع به بخار را فراهم می کند. همانطور که مواد از طریق درام پیشرفت می کنند، آب بیشتر و بیشتری تبخیر می شود تا زمانی که محصول خشک شده به وسیله نیروی جاذبه به داخل نوار نقاله تخلیه شیب تافمن بیفتد. بخارات، گازهای حاصل از احتراق، بخار و هوا ذرات گرد و غباری که به عنوان ذرات معلق شناخته می شوند را به درون خود می برند که باید کنترل شوند. خشک کن خوراک استاندارد گرد و غبار را از طریق یک دستگاه استخراج گرد و غبار کنترل می کند که شامل یک موتور، فن، دیمستر، جعبه پیش فیلتر، فیلتر آب، پمپ ها و کلیه لوله کشی است.

خشک کن خوراک دامبرنامه های کاربردی

  • خشک کردن غلات مصرف شده برای صنایع خوراک دام
  • خشک کردن ضایعات نانوایی، میوه و سبزیجات برای صنایع خوراک دام
  • خشک کردن محصولات کشاورزی و فرآورده های جانبی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی و باگاس
  • خشک کردن تفاله مرکبات، تفاله انگور، محصولات جانبی ذرت و تفاله سبزیجات و چغندر
  • خشک کردن محصولات زراعی برای صنعت خوراک دام
  • خشک کردن فضولات و ضایعات دام، خوراک و طیور
  • خشک کردن غلات، یعنی برنج نیم پز، برای صنایع غذایی

مواد

مواد قابل فرآوری:  غلات مصرف شده، ضایعات نانوایی، ضایعات میوه و سبزیجات، محصولات جانبی کشاورزی، تفاله مرکبات، تفاله انگور، محصولات زراعی، ضایعات طیور و حیوانی، غلات.

درباره خشک کردن خوراک دام

حجم تخمینی مواد خام حیوانی (مواد مصرف نشده توسط انسان) که سالانه در ایالات متحده تولید می شود نزدیک به 54 میلیارد پوند است. این محصولات جانبی حیوانی همراه با بسیاری از مواد دیگر از جمله غلات مصرف‌شده، محصولات نانوایی، میوه‌ها، سبزیجات، محصولات زراعی و غیره را می‌توان به عنوان مواد تشکیل دهنده در خوراک دام در صورت فرآوری حرارتی استفاده کرد. فرآیندهای خشک کردن ما امکان انحراف این محصولات جانبی را از جریان زباله به یک کالای خوراک با ارزش فراهم می کند.

خشک‌کن‌های خوراک دام  برای پردازش انواع تناژها و ورودی‌های رطوبت در هر ساعت خوراک دام مرطوب طراحی شده‌اند. این سیستم منحصربه‌فرد برای کاهش رطوبت مواد خوراکی از طریق یک خشک‌کن چرخشی مستقیم طراحی شده است. سیلندر چرخان شیبدار دارای یک محفظه احتراق است که در آن یک مشعل صنعتی گرما را از طریق محفظه و مرکز درام تابش می کند. محفظه احتراق تضمین می کند که هیچ ماده اولیه در طول فرآیند خشک کردن سوخته نشود. سپس این مواد با بلند کردن پروازها برداشته شده و به درون گازهای داغ احتراق آبشاری می‌شوند. این اختلاط شدید گرمای مورد نیاز برای تبدیل مایع به بخار را فراهم می کند. همانطور که مواد در داخل درام پیشرفت می کنند، آب به طور مداوم تبخیر می شود تا زمانی که محصول خشک شده روی یک نوار نقاله تخلیه شیبدار بیفتد. ذرات معلق با دستگاه استخراج گرد و غبار مرطوب  کنترل می شود. محصول نهایی پایدار، ارزشمند و قابل استفاده است و در عین حال حمل و نقل آن نیز آسان است. 

چگونه می توان سود نهایی در پردازش خوراک را بهبود بخشید؟ توجه به خشک کردن مناسب و کارآمد خوراک یکی از عناصر کلیدی در تولید خوراک سودآور است.

به عنوان یک پردازشگر خوراک، می‌دانید که عملیات خشک کردن شما تأثیر قابل توجهی بر نتیجه شما دارد. خشک کردن یک عملیات بسیار انرژی بر است. به همین دلیل است که اکثر پردازنده ها با جدیت هزینه سوخت مصرفی در عملیات خشک کردن خود را پیگیری می کنند. با این حال، آیا می دانید که خشک کن شما ممکن است از نظر تولید از دست رفته 10 برابر بیشتر از هزینه انرژی برای شما هزینه داشته باشد؟ ممکن است بیش از 3 درصد از تولید خود را بدون اینکه بدانید از اگزوز خارج می کنید. زمان از کار افتادن برای تمیز کردن و نگهداری خشک کن نیز ممکن است بیش از آنچه می دانید برای شما هزینه داشته باشد. این مقاله اقتصاد خشک کردن را با جزئیات بیشتری تشریح می کند و سه حوزه عملیاتی را که می تواند به طور قابل توجهی نتیجه شما را بهبود بخشد، تشریح می کند.

خشک کن خوراک داممصرف انرژی

هزینه انرژی مصرف شده در کارکرد خشک کن، بارزترین هزینه خشک کردن است. فقط کافی است به مشعل های بزرگتر در خشک کن یا دیگ بخار که به خشک کن بخار می دهد نگاه کنید تا متوجه شوید که برای از بین بردن رطوبت در عملیات خشک کردن پول خرج می شود. این انرژی اساسا برای پوشش چهار بار حرارتی در عملیات خشک کردن مورد نیاز است. آن ها هستند:

1) گرم کردن محصول،

2) تبخیر آب از محصول،

3) گرم کردن هوای آرایش؛ و

4) تلفات حرارتی حالت پایدار.

به عنوان مثال، خوراک اکسترود شده، اکسترودر را در دمای بالا رها می کند و انرژی بسیار کمی برای گرم کردن محصول مصرف می شود. گلوله ها هنگام انتقال به خشک کن سرد می شوند. به طور معمول، گلوله ها وارد خشک کن بالاتر از 65 درجه می شوندج- بنابراین بیشترین انرژی در عملیات خشک کردن صرف تبخیر آب می شود. انرژی مورد نیاز برای تبدیل آب مایع به بخار (گرمای نهان تبخیر) حدود 2350 کیلوژول بر کیلوگرم آب تبخیر شده است (مقدار بسیار کمی با دما متفاوت است). این یک ثابت ترمودینامیکی است و شما نمی توانید این مقدار را در خشک کن های خوراک معمولی یا هر خشک کن همرفتی دیگر تغییر دهید. فقط خشک کن های خلاء که تحت خلاء شدید کار می کنند می توانند این مقدار را کاهش دهند، اما این خشک کن ها برای خوراک های اکسترود شده کاربردی نیستند. با این حال، ممکن است بتوانید انرژی مصرف شده در تبخیر آب را با کاهش مقدار آبی که خشک کن باید حذف کند، کاهش دهید. میز 1نشان دهنده تأثیر فوق العاده ای است که رطوبت گلوله ورودی و خروجی می تواند بر بار خشک کردن در خشک کن شما داشته باشد. حتی افزایش اندک رطوبت ورودی محصول از 24% به 27% بر اساس وزن تر، بار خشک کن را تا 27% افزایش می دهد. به طور طبیعی، رطوبت ورودی شما باید با ملاحظات کیفیت محصول هدایت شود، اما آیا همه اپراتورهای اکسترودر شما اکسترودر را یکسان کار می کنند؟ اگر یک شیفت اکسترودر را مرطوب‌تر از شیفت بعدی کار کند، با اضافه کردن آب بیش از حد به محصول خود انرژی را هدر می‌دهید و فقط برای صرف هزینه برای خشک‌کن برای حذف آب، انرژی خود را هدر می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *