خشک کن سبزی Vegetable dryer

خشک کردن چای با دستگاه خشک کن چای

خشک شدن در پردازش چای به چه معناست؟

مرحله مهم فرآوری چای و چیزی که همه چای ها باید از آن بگذرند تا قفسه آن را پایدار بدانند خشک شدن است. خشک شدن باعث می شود که قفسه برگ چای پایدار باشد و طعم آنها افزایش یابد. در بعضی مواقع ، این می تواند دو مرحله مشخص در پردازش باشد. در زمان های دیگر ، می توان آن را بیشتر به عنوان یک پیوستار دانست. بعضی اوقات چای ها فقط برای پایداری قفسه خشک می شوند. برای بحث ما در اینجا ، هر کدام را جداگانه توضیح خواهم داد.

متداول ترین روش های خشک کردن

خشک کن های تجاری: نوار نقاله های سوراخ دار برگ های چای را از طریق یک منبع گرما در یک زنجیره بی پایان حرکت می دهند. برگ ها را می توان از طریق خشک کن های مایع روان کرده و روی بستر هوای گرم خشک کرد (به خشک کن زنجیری بی پایان در عکس بالا مراجعه کنید).

خشک کردن دستگاه خشک کن: برگ های چای را در سینی های سوراخ دار درون کوره قرار می دهند و هوای گرم از طریق همرفت از طریق چای پخش می شود.

خشک شدن در برابر آفتاب: برگهای چای در فضای باز پخش می شوند (معمولاً روی سبدهای کم عمق بامبو) تا در معرض آفتاب خشک شوند.

خشک کن چایروشهای خشک کردن کمتر

پختن زغال چوب: برگهای چای که در یک سبد کم عمق بامبو قرار می گیرند ، به آهستگی روی ذغال داغ گرم می شوند. خشک شدن در کف گرم: جایی که برگهای چای در کف سنگ تراشی ضخیم گرم شده از پایین خشک می شوند.

خشک شدن برای پایداری قفسه

خشک شدن برای پایداری به معنای کاهش سطح رطوبت در برگ چای به 2-3 درصد است. با این کار برگها قفسه بندی می شوند و روند اکسیداسیون داخل برگها را تقریباً متوقف می کند. چای سازها دمای هوا ، حجم هوای منتقل شده از کنار چای و مدت زمانی که خشک شدن برای تولید چای خوش طعم ایجاد می شود را کنترل می کنند. خشک شدن خیلی آهسته چای منجر به خورشت شدن می شود و خشک شدن سریع آن باعث می شود که قسمت بیرونی برگ ها خیلی سریعتر از داخل خشک شوند ، این وضعیت در تولید چای به عنوان سفت شدن مورد شناخته می شود. به گفته موسسه تحقیقاتی چای Tocklai India ، “از دست دادن متوسط ​​بیش از 4٪ رطوبت در دقیقه منجر به تلخی و سختی چای ساخته شده می شود. مشخص شده است که کاهش رطوبت با 2.8-3.6٪ در دقیقه چایهایی با کیفیت خوب تولید می کند. ”

دستگاه خشک کن چایخشک کردن برای افزایش طعم چای

خشک کردن برای افزایش عطر و طعم به دو روش فرآوری اختیاری اشاره دارد که به عنوان پایان دادن و پخت شناخته می شوند. هر دو شامل گرما هستند و هر دو می توانند به عنوان مراحل پردازش متمایز یا بخشی از خشک شدن برای پایداری قفسه دیده شوند. همه چای ها کاملاً پخته یا برشته نمی شوند. معمولاً این فرایندها برای چایهای سطح بالا اختصاص یافته و در تولید چای تجاری کنار گذاشته می شوند. این نوع خشک کردن طعم را از طریق تجزیه در اثر تجزیه در اثر اسیدهای آمینه و قندهای موجود در برگ های چای تغییر می دهد.اتمام آتش زدن به گرمای بسیار پایین برگ چای برای چند ساعت ، به طور معمول در اجاق گاز یا در سبدهای کم عمق بامبو روی ذغال داغ ، اشاره دارد. پس از سرد شدن برگها ، بلافاصله بسته بندی و حمل می شوند. این باعث افزایش طعم و عطر برگ می شود اما لزوماً آن را تغییر نمی دهد.از طرف دیگر ، بو دادن به روشی برای گرم کردن اشاره دارد که به معنای تغییر طعم و عطر چای است ، به طور معمول افزودن یادداشت های خوش طعم ، سوخته و در نتیجه چای تیره تر و تزریق تیره تر بسته به مدت زمان برشته شدن و چای در چه دمایی بو دادن نیز در اجاق یا در سبدهای کم عمق بامبو روی ذغال داغ اتفاق می افتد. فرآیند خشک کردن چای باعث می شود رطوبت حاصل از برگهای چای تخمیر شده و نورد شده به سطح رطوبت چای سیاه خشک برسد. روندی که با استفاده از خشک کن چای تکمیل می شود همچنین به چای اجازه می دهد تا رایحه مطبوعی بدست آورد. فرآیند خشک کردن با تزریق هوای گرم از طریق برگهای تخمیر شده و سپس با استفاده از زنجیره نقاله منتقل می شود.

اصل کار خشک کن بستر مایع در طی فرایند خشک کردن چای

در خشک کن بستر مایعات ، برگ های چای بین هوای گرم نگه داشته می شوند. که باعث خشک شدن سریع می شود. گاز موجود در خشک کن چای اجازه دارد از طریق بستر برگ چای با سرعت بیشتری نسبت به سرعت تعیین شده برگ چای به سمت بالا حرکت کند. برگها تا حدی در جریان گاز خشک کن معلق می شوند. مخلوط بعدی مواد جامد و گاز باعث روان شدن برگها می شود. با هر مرخصی جداگانه گاز خشک کن برطرف می شود و بدین ترتیب امکان خشک شدن فرآیند خشک شدن در مدت زمان بسیار کوتاهتری فراهم می شود. حرکت روی فرآیند اختلاط قدرتمند بین برگها و هوای گرم ، یکنواختی در ترکیب ، دما و توزیع اندازه برگ را تضمین می کنددر خشک کن چای بستر سیال ، گاز یا هوای گرم با فشار زیادی از طریق یک کف سوراخ دار ظرف که از برگهای چای خشک می شود ، عبور داده می شود. برگهای چای در هوای جریان یافته معلق شده و از پایین مرتفع می شوند. به این مرحله حالت سیال گفته می شود. هوای گرم خشک کن چای همه برگ ها را احاطه کرده تا کاملاً خشک شوند ، بنابراین مواد به طور یکنواخت خشک می شوند.

فرآیند خشک کردن چای

فرآیند خشک کردن چای همان چیزی است که مسئول بسیاری از ترکیبات جدید طعم دهنده و بهبود شکل ظاهری چای است. خشک کن چای با انتقال برگ به مرحله بعدی ، رطوبت اضافی برگ چای را از بین می برد. خشک کن بستر مایع – در این روش از نوار نقاله سوراخ دار و خشک کن بستر سیال استفاده می شود که برای عبور برگها از طریق سیستم گرمایش به صورت زنجیره ای استفاده می شود. جایی که برگها روی بستر هوای گرم خشک می شوند.خشک کن اجاق گاز – برگ چای در بالای سینی های سوراخ دار داخل فر قرار می گیرد. جایی که هوای گرم از طریق همرفت جریان دارد. فرآیند خشک کردن چای باعث کند شدن فرآیند اکسیداسیون و کنترل دمای هوا برای تولید چای خوش طعم می شود.روند خشک کردن چای به همین سادگی نیست که ممکن است بسیاری تصور کنند زیرا برای کارایی آن نیاز به سرمایه گذاری کلانی در ماشین آلات و سرمایه است. درمجموع ، انتخاب بهترین خشک کن چای شروع کار در هنگام راه اندازی گیاه خشک کن چای است.معرفی چایچای فواید زیادی برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان ها ، مدیریت چاقی و پلی فنول ها دارد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. علاوه بر این ،  یک فنجان طراوت را برای شما فراهم می کند. به دلیل بسیاری از مزایای سلامتی ، مصرف چای در طول مدت پیش بینی به طور فزاینده ای مورد تقاضای مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت
محتوای آب کمتری
آب برای واکنش بیوشیمیایی ترکیبات مختلف در چای ضروری است. با افزایش میزان رطوبت در چای ، تغییرات در چای نیز تسریع می شود. وقتی محتوای آب 7٪ بیشتر باشد ، هیچ روش نگهداری برای حفظ عطر و طعم آن وجود ندارد. بنابراین برای نگهداری بهتر و کیفیت بالاتر ، چای باید خشک شود. پس از خشک شدن ، مقدار آب چای در حدود 4٪ -6٪ است که می تواند ماندگاری آن را طولانی کند
افزایش عطر و طعم
خشک کردن چای نه تنها آب چای را از بین می برد بلکه بر کیفیت چای نیز تأثیر بسزایی دارد. خشک کردن برای کنترل فعالیت آنزیم چای بسیار مهم است. برای افزایش رنگ ، طعم ، مزه و شکل چای تغییرات شیمیایی در خشک شدن وجود دارد.

برای بهبود کیفیت چای ، عطر و طعم خارجی را حذف کنید

چای با کیفیت بد طعم تلخ دارد. با خشک شدن ، تلخی آن کاهش یافته و کیفیت چای بهبود می یابد.

معرفی سه دستگاه خشک کن برای خشک کردن چای

فرآوری چای استفاده از برگها و جوانه هایی است که طعم قوی ایجاد می کنند تا چای با کیفیت بالاتر و طعم بهتری داشته باشند. فرآوری برگهای برداشت شده در چای به مراحل زیر نیاز به پژمرده ، الک شده ، CTC (خرد کردن ، پارگی ، حلقه شدن) ، تخمیر و خشک شدن دارد ، سپس در رده های مختلف طبقه بندی و برای تحویل در بسته بندی می شود. بنابراین خشک کردن چای آخرین اما کمترین مرحله در فرآوری چای نیست.

خشک کردن چای با خشک کن مایکروویو

خشک شدن با مایکروویو وسیله ای برای حفظ غذاها در یک شرایط پایدار و ایمن ارائه می دهد زیرا فعالیت آب را کاهش می دهد و ماندگاری آن بسیار بیشتر از غذای تازه است. همانطور که همه ما می دانیم روند خشک کردن چای پیچیده است و فناوری خشک کردن آن نیز سخت است. چای برداشت شده از درختان چای باید فرآوری شود. این چای ها به دلیل وجود آب در معرض خراب شدن قرار می گیرند و نتیجه آن کیفیت پایین چای است. و خشک کردن چای در فرآوری چای از اهمیت برخوردار است.

دستگاه خشک کن مایکروویو ما تجهیزات حرفه ای برای خشک کردن چای است. با استفاده از فناوری مایکروویو ، چای با گرم شدن یکنواخت فرآوری می شود تا کم آبی سریع ، نرم شدن بافت ، فرار شدن مزه علفی ، فعالیت آنزیم خالص را بدست آورد. دستگاه خشک کن مایکروویو ما با طراحی مناسب جمع و جور ساختار ، عملکرد قابل اعتماد ، عملکرد آسان است. در مقایسه با خشک کردن معمولی ، خشک کردن مایکروویو دارای اولویت است.

دستگاه خشک کن تسمه ای

دستگاه تسمه ای  خشک کن همچنین می تواند در مقایسه با دستگاه خشک کن مایکروویو ، خشک کردن چای را با ظرفیت بیشتر و سرعت خشک شدن کندتر انجام دهد. چای را می توان از طریق نوار نقاله از قیف به لایه فوقانی خشک کن تسمه رسانده و به پنجره حذف در پایین دستگاه خشک کن تسمه منتقل کرد. از آنجا که نوار نقاله هر لایه می تواند دو فرایند خشک کردن متقابل را با یک لایه انجام دهد ، یک منطقه خشک کردن گسترده به دست می آید و یک ساختار جمع و جور و کم مصرف را تحقق می بخشد.

خشک کردن چای با دستگاه خشک کن هوای گرم

اجاق گاز گردش هوا با گرما و گردش هوا سازگار است. بیشتر هوای گرم داخل کوره می چرخد ​​، بنابراین فرایند خشک کردن با بازده حرارتی بالا و صرفه جویی در انرژی انجام می شود. اما دستگاه خشک کردن هوای گرم به نیروی کار زیادی احتیاج دارد. قبل از خشک کردن چای ، کارگران باید چای را روی این سینی های خشک کن پخش کنند و سپس سینی ها را روی ماشین های پخت قرار دهند. سرانجام ، آنها وسایل نقلیه پخت را به داخل اجاق خشک کن فشار می دهند و دستگاه را روشن می کنند. با این وجود اجاق های خشک کن دارای سه ظرفیت برای تولید در مقیاس کوچک ، تولید متوسط ​​و تولید بزرگ هستند. اگر می خواهید ابتدا در زمینه خشک کردن در مقیاس کوچک سرمایه گذاری کنید ، اجاق خشک کن ممکن است انتخاب خوبی باشد.

چای نوشیدنی محبوب در جهان است و باید در مقیاس گسترده تولید شود. چندین کشور مشهور به چای مانند چین ، کنیا ، هند ، ویتنام و غیره وجود دارد. فرآوری چای پس از چیدن ضروری است و خشک کردن چای آخرین و مرحله حیاتی فرآوری است. دستگاه های خشک کن مواد غذایی ایده آل ترین دستگاه هایی هستند که به طور گسترده در خشک کردن چای استفاده می شوند. سه نوع دستگاه خشک کن برای پاسخگویی به خواسته های خاص شما وجود دارد. بنابراین اگر شما علاقه مند به خشک کردن چای هستید ، لطفا با ما تماس بگیرید.

#خشک کردن چای با دستگاه میوه خشک کن

1 دیدگاه در “خشک کردن چای با دستگاه خشک کن چای

  1. امیرعلی گفت:

    خیلی خوب و کامل توضیح دادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *