خشک کن سبزی Vegetable dryer

خشک کن فلفل pepper dryer

خشک کن فلفل

خشک کن فلفل از نوع خشک کن تونلی چند لایه ویژه تولید شده توسط شرکت ما اصل استفاده چند لایه از هوای گرم را اتخاذ می کند. بدنه اصلی دستگاه خشک کن فلفل از چند لایه تسمه مشبک فولادی ضد زنگ و نوع تونلی برای تبدیل چرخه ای به مواد خشک لایه به لایه تشکیل شده است. استفاده کامل از هوای گرم با خشک شدن سریع، عملکرد کارآمد و کاهش مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

فلفل تند میوه گیاهانی از تیره فلفل دلمه ای است. فلفل قرمز حاوی ویتامین C بالایی است که همچنین می تواند جذب آهن غیر هِم را از سایر مواد غذایی مانند لوبیا و غلات به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به علاوه، دارای پتاسیم، منیزیم و آهن غنی است. بنابراین فلفل قرمز بر اساس اندازه، رنگ، گوشت و طعم آن به طور گسترده ای در مواد غذایی و دارویی استفاده می شود.

دستگاه خشک کن فلفل

خشک کردن فلفل دلمه‌ای راهی عالی برای نگهداری طولانی مدت آن است. به طور کلی، فلفل قرمز تازه را می توان برای چند روز تا چند هفته در دمای اتاق یا در یخچال قبل از شروع پوسیدگی نگهداری کرد. فلفل دلمه‌ای منجمد را می‌توان برای چند ماه نگهداری کرد، اما پس از فرآیند ذوب آن، فلفل‌های خیلی نرم و لطیف باقی می‌مانند. فلفل دلمه ای خشک را می توان برای چند ماه یا حتی چند سال در محیط مناسب نگهداری کرد. بنابراین افراد بیشتری روش خشک کردن را برای نگهداری طولانی‌تر فلفل قرمز انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم فلفل‌های خشک کامل را به جای آسیاب کردن آن‌ها به صورت پودر یا تکه‌ها نگهداری کنید، زیرا پودر می‌تواند به سرعت عطر و طعم فوق‌العاده‌اش را از دست بدهد.

خشک کردن فلفل قرمز به سادگی به حذف رطوبت از فلفل تازه اشاره دارد که گرما، طعم و قندهای طبیعی آن را بزرگ و تقویت می کند. وقتی یک فلفل قرمز تازه را می‌چشید، نمی‌توانید طعم فوق‌العاده‌ای را که در فرآیند خشک کردن ایجاد می‌شود، تصور کنید. همان فلفل قرمز از تازه تا زمانی که خشک می شود طعم متفاوتی دارد. مثلاً فلفل قرمز آجی لیمون تازه را در نظر بگیرید، فلفل تازه مزه لیمو دارد اما خشک شده مزه موز دارد! فلفل دلمه‌ای خشک می‌تواند در غذای جامد و دستور پخت سس تند بیشتر از فلفل تازه باشد. علاوه بر این، فلفل دلمه ای خرد شده و خشک شده در هر شرایطی به عنوان طعم دهنده و چاشنی چند منظوره در نظر گرفته می شود.

خروجی خشک کن فلفل چیلی:

فلفل چیلی را می توان به طور طبیعی فقط در هوا و آفتاب خشک کرد، اما چند روز طول می کشد تا فرآیند خشک شدن تمام شود. علاوه بر دوره خشک شدن بیش از حد طولانی، فلفل قرمز با پوست ضخیم تر به راحتی در آفتاب خشک نمی شود. بنابراین اگر می‌خواهید فلفل قرمز را در چند ساعت خشک کنید یا فلفل دلمه‌ای با پوست کلفت‌تر را خشک کنید، دستگاه خشک‌کن غذا انتخاب عاقلانه‌ای است.

خروجی دستگاه تونلی خشک کن فلفل از 3 تن تا 20 تن در روز متغیر است. لایه های دستگاه خشک کن فلفل دلمه ای از یک لایه تا هفت لایه و طول آن از 6 متر تا 32 متر و عرض تسمه از 1.7 متر تا 3 متر است. ما همچنین می توانیم برای شما سفارشی کنیم.

مزایای خشک کن فلفل

قبل از شروع فرآیند خشک کردن، باید فلفل چیلی را بررسی کنید. فلفل هایی که در موارد زیر نشان داده شده اند را دور بریزید:

  • مناطق نرم، لطیف یا خراب
  • لکه‌های سفید، خاکستری یا بیمارگونه
  • بوی مشکوک یا گندیده

به طور کلی، یک دستگاه خشک کن هوای گرم اولین انتخاب برای خشک کردن فلفل، عملکرد آسان، انعطاف پذیر، راندمان بالا و هزینه کم است. مراحل کلی خشک کردن فلفل چیلی توسط خشک کن هوای گرم به شرح زیر است:

خشک کردن فلفل با دستگاه خشک کن هوای گرم

فلفل ها را روی بشقاب ها بگذارید، بشقاب های خشک کن را روی چرخ دستی ها بگذارید، چرخ دستی های پخت را داخل دستگاه خشک کن فشار دهید و سپس در را ببندید
دستگاه خشک کن را روشن کنید: کلید برق را روی «روشن» قرار دهید، نشانگر روشن شدن برق روشن می‌شود و نمایشگر نشانگر دما، دیجیتال را نشان می‌دهد.
 فن را روشن کنید: “شروع فن” را فشار دهید و متوجه شوید که جهت چرخش فن درست است یا خیر.
 کنترل دما: دمای مورد نیاز را تنظیم کنید. برای خشک کردن فلفل چیلی، درجه حرارت در مرحله اول باید 2-2.5 ساعت 47 درجه سانتیگراد بماند، در مرحله دوم حدود 70-80 درجه سانتیگراد به مدت 6-8 ساعت باقی می ماند و سپس منبع حرارت را ببندید تا فلفل قرمز به طور طبیعی خنک شود. . پس از خشک شدن، نگهداری فلفل چیلی خشک شده آسان است و بیش از یک سال ماندگاری دارد.
توجه: کنترل دما و گردش هوا در طول فرآیند خشک کردن بسیار مهم است. اگر دما خیلی پایین یا رطوبت خیلی زیاد باشد، فلفل قرمز کندتر از آنچه باید خشک می شود و رشد میکروبی ممکن است رخ دهد. زمان خشک شدن نیز اهمیت دارد. طولانی شدن زمان خشک کردن یا قطع شدن زمان خشک شدن ممکن است منجر به فساد شود.

خشک کن فلفل دکمهنگهداری فلفل چیلی

نگهداری فلفل چیلی اگر ندانید چگونه فلفل را به درستی نگهداری کنید، تمام کار سخت شما به هدر می رود. آنها را نباید در یک منطقه مرطوب که رطوبت وجود دارد نگهداری کرد. فلفل های خشک آن رطوبت را جذب کرده و تا حدی آبرسانی می کنند که پتانسیل کپک زدن را باز می کند. هنگام نگهداری فلفل چیلی از پلاستیک محافظ رطوبت استفاده کنید. آنها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

مزیت های دستگاه خشک کن فلفل قرمز

1، سرمایه گذاری کمتر، خشک شدن سریع و شدت تبخیر بالا.
2، راندمان بالا، عملکرد بالا و کیفیت خوب محصولات.
3، تولید استاندارد، فلفل ها پس از خشک شدن کیفیت خوبی دارن

کاربرد دستگاه خشک کن فلفل:

به غیر از خشک کردن فلفل، از دستگاه خشک کن فلفل می توان برای خشک کردن مواد پولکی، نواری و دانه ای با نفوذپذیری خوب مانند چیپس تاپیوکا، خلال کدو تلخ، تکه کنجاک، تکه زنجبیل، شاخه های بامبو، هویج، تربچه سفید، قارچ، استفاده کرد. سبزیجات و سایر مواد بلوک یا ذرات بزرگ مانند موجودات دریایی، به ویژه برای خشک کردن موادی که به دمای پایین تر نیاز دارند، مناسب هستند. سبزیجات فصلی قوی می توانند به موقع درمان شوند و از ضررهای اقتصادی ناشی از کپک زدگی و خراب شدن انبارهای فصلی جلوگیری کنند و کیفیت اصلی سبزیجات را حفظ کنند. این سری از دستگاه خشک کن فلفل دارای مزایای سرعت خشک شدن سریع، قدرت تبخیر بالا و کیفیت خوب محصول می باشد.

خشک کردن فلفلروش خشک کردن فلفل:

آزمایشات و تجربه عملی سال ها نشان می دهد که 46 تا 55 درجه سانتیگراد بهترین محدوده دما برای خشک کردن فلفل است. هنگامی که بشقاب های فلفل به اتاق خشک کن فرستاده می شود، دما را تا 50 درجه سانتی گراد افزایش دهید و شروع به تهویه کنید و سپس دما را در 50 تا 55 درجه سانتیگراد نگه دارید و تهویه مداوم را تا زمانی که همه فلفل ها خشک شوند، نگه دارید. برای به دست آوردن ظاهر بهتر فلفل ها می توان دمای دوره های مختلف را نیز در محدوده مناسبی تنظیم کرد. به طور کلی، قبل از اینکه رطوبت فلفل به 50٪ کاهش یابد، می توان خشک کردن آهسته با دمای 46 تا 50 درجه سانتیگراد انجام داد. سپس با گرم شدن سریع در دمای 50 تا 55 درجه سانتی گراد خشک کنید. در مجموع، زمانی که میوه دارای رطوبت بالاتری باشد، افزایش دما باید آهسته باشد و با رطوبت کمتر، سریعتر گرم شود، که می تواند باعث حفظ و تشکیل مواد طعم دهنده بیشتر فلفل ها، بهبود کیفیت طعم و جلوگیری از تغییر رنگ فلفل خشک شود. واکنش قهوه ای شدن

تهویه به موقع و مناسب و حذف رطوبت. فلفل قرمز دارای رطوبت 80 درصد یا بیشتر است، بنابراین در فرآیند خشک کردن مقدار زیادی آب آزاد می شود که مستقیماً بر رنگ فلفل خشک تأثیر می گذارد. بنابراین باید به تقویت مدیریت تهویه و حذف رطوبت برای اطمینان از سرعت کم آبی پایدار و مناسب فلفل ها توجه شود. مدیریت تهویه و حذف رطوبت، تفاوت دما را به عنوان استاندارد در نظر می گیرد. به طور کلی، دمای لامپ مرطوب باید در 38 تا 39 درجه سانتیگراد و اختلاف دما بالاتر از 6 درجه سانتیگراد (به استثنای 6 درجه سانتیگراد) حفظ شود. هنگامی که دمای حباب مرطوب از 40 درجه سانتیگراد تجاوز می کند یا اختلاف دما بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد است، نشان می دهد که رطوبت نسبی در داخل اتاق خشک کن بیشتر است، پس باید تهویه به موقع و حذف رطوبت انجام شود. اگر دمای لامپ مرطوب کمتر از 37 درجه سانتیگراد باشد یا اختلاف دما بالای 10 درجه سانتیگراد باشد، رطوبت نسبی کمتری را نشان می دهد به طوری که حذف رطوبت باید به طور مناسب کنترل شود تا دمای لامپ مرطوب در 38 تا 39 درجه سانتیگراد حفظ شود.

خشک کن فلفل قرمز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *